۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۸

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه:

قیمت نان و آرد در کرمانشاه افزایش نداشته است

قیمت نان و آرد در کرمانشاه افزایش نداشته است

کرمانشاه- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: قیمت نان و آرد در این استان در سال ۱۴۰۰ افزایش نداشته است.

ماشاالله ارویسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قیمت نان و آرد در سال ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه افزایش نداشته و سال ۹۹ افزایش قیمت اعمال شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه خریداری می‌شود، افزود: ۳۹۶ هزار تن گندم توسط غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه خریداری شده و این مقدار روزانه در حال افزایش است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: وی ادامه داد: قیمت نان‌های یارانه‌ای نوع یک به ترتیب، نان سنگک به وزن ۴۵۰ گرم، یک هزار تومان، نان لواش به وزن یک صد و ۲۵ گرم، ۳۰۰ تومان، نان تافتون به وزن ۲۰۰ گرم، ۴۰۰ تومان و نان بربری به وزن ۳۸۰ گرم، ۷۰۰ تومان بوده و نان‌های یارانه‌ای نوع ۲ به ترتیب نان لواش به وزن یک صد و ۵ گرم، ۳۰۰ تومان، نان سنگک به وزن ۴۵۰ گرم، یک هزار و ۵۰۰ تومان، نان تافتون به وزن ۲۰۰ گرم، ۶۰۰ تومان و نان بربری به وزن ۳۸۰ گرم، یک هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت انواع نان بر اساس نوع و وزن آن تفاوت داشته و قیمت نان یارانه‌ای نوع یک از ۳۰۰ تومان تا یک هزار تومان و نان یارانه‌ای نوع ۲ از ۳۰۰ تومان تا یک هزار و ۵۰۰ تومان است.

ارویسی با بیان اینکه میزان مصرف نان در استان کرمانشاه از میانگین کشوری بیشتر است، افزود: در این استان سرانه مصرف نان به ازای هر نفر هشت کیلوگرم است که به میزان مورد نیاز در سطح شهر توزیع می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: این استان قطب تولید کننده گندم در کشور بوده و به صورت میانگین سالانه به ۱۳ استان گندم صادر می‌کند.

وی افزود: نظارت و بازرسی وظیفه اداره کل غله و خدمات بازرگانی نبوده ولی در صورت مشاهده تخلفاتی همچون قاچاق آرد در خارج از شبکه توزیع، سهمیه آرد ضبط و به تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تحویل داده می‌شود.

کد خبر 5263246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha