۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵

معاون اول قوه قضائیه:

مجازات های قانونی ترک فعل مدیران اصلاح می شود

مجازات های قانونی ترک فعل مدیران اصلاح می شود

گرگان- معاون اول قوه قضائیه گفت: متأسفانه تناسبی بین ترک فعل مسئولان با مجازات‌های پیش‌بینی شده در قانون وجود ندارد که برای اصلاح آن تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مصدق بعدازظهر شنبه در حاشیه جلسه تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری گلستان اظهارکرد: برنامه قوه قضائیه براساس سند تحولی که برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده، تدوین شده و این امر به ویژه در حکم انتصاب ریاست قوه قضائیه در ۶ بند به عنوان اصول راهبردی و نقشه راه تنظیم شده است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه بر اساس این فرامین و براساس سند تحول در حال برنامه ریزی بوده و اصول و حرکت ما هم همین سند راهبردی و سند تحول قضائی است.

وی بیان کرد: در حال تنظیم نقشه راهی به تفکیک استان‌ها هستیم و سعی می‌کنیم برای همه استان‌ها برنامه‌ریزی جدا انجام شده به ویژه در خصوص اطاله دادرسی که مردم با مشکل روبرو نشوند.

مصدق گفت: افق روشنی در زمینه تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی در پیش رو داریم به خصوص که قوه قضائیه با مجریه و مقننه هماهنگ است و همه موانع پیشرفت را در خصوص کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی از پیش رو برخواهیم داشت و راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: لایحه‌ای تحت عنوان لایحه اصلاح پاره‌ای از قوانین دادگستری تنظیم شده که در شرف رفتن به دولت و مجلس است که در دو ماده آن به ترک فعل مدیران پرداخته شده است.

وی متذکر شد: متأسفانه تناسبی بین ترک فعل مسئولان با مجازات‌های پیش‌بینی شده در قانون وجود ندارد که برای اصلاح آن تلاش می‌کنیم.

کد خبر 5264558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha