۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

رونق اقتصادی یکی از اهداف ثبت جهانی اورامان است

رونق اقتصادی یکی از اهداف ثبت جهانی اورامان است

سنندج-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: رونق اقتصادی یکی از اهداف ثبت جهانی اورامان است و نتایج این مهم در معیشت مردم منطقه نمایان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای مهارت استان کردستان، به ثبت جهانی اورامان اشاره کرد و گفت: از اواخر سال ۱۳۹۸ تاکنون با تلاش‌هایی که به‌صورت هماهنگ در استان انجام گرفته موجب شد ثبت جهانی اورامان در مردادماه سال جاری انجام شود.

وی افزود: رونق اقتصادی یکی از اهداف بسیار مهم ثبت جهانی است که اورامان با توجه به ویژگی‌هایی ازجمله بافت خانه‌های روستایی، فرهنگ و دیگر موارد مرتبط می‌تواند در عرصه کار و اشتغال پیشرفت بزرگی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، بیان کرد: اشتغال، صنایع‌دستی، طبیعت بکر، حفظ فرهنگ، آثار و بافت روستایی اورامان موجب شد که ثبت جهانی اورامان اتفاق بیافتد و به عنوان یک جاذبه بسیار خوب در جهان مطرح شود.

جعفری خاطرنشان کرد: ثبت جهانی اورامان به لحاظ گردشگری می‌تواند مقصد گردشگران داخل و خارج کشور قرار بگیرد و باعث اشتغال در بحث گردشگری در قالب واحدهای بوم گردی شود.

وی صنایع‌دستی اورامان را بسیار مهم برشمرد و عنوان کرد: در منطقه اورامان می‌توان به گردشگران با قیمت‌های مناسب صنایع‌دستی عرضه کرد که این مهم موجب افزایش درآمد روستایان و جذب افراد به اشتغال در این منطقه می‌شود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، با افزایش درآمد و اشتغال روستایان در منطقه اورامان رونق اقتصادی محقق می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: حمایت‌های ملی و بین‌المللی در منطقه اورامان زمینه اشتغال و کسب درآمد بیشتر اهالی را فراهم می‌کند.

وی افزود: منطقه حفاظت‌شده اورامان در کنار ثبت جهانی می‌تواند در راستای حفظ بافت تاریخی، فرهنگ و پیشینه مؤثر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، همچنین جلسه شورای مهارت استان را در راستای اشتغال روستایان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بحث اشتغال روستاییان یکی از مباحثی است که سال‌هاست موردبررسی قرارگرفته لذا عدم حضور مدیران در این جلسه نشان از بی‌اهمیتی مهارت‌های آموزشی بوده که جای تأسف و نگرانی است.

جعفری بیان کرد: اشتغال روستایی بسیار مهم است چراکه این مهم ارتباط مستقیمی با جمعیت روستایان در روستاها دارد.

کد خبر 5267972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha