۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۵۳

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر:

ماهشهر برای یک هفته باید تعطیل شود

ماهشهر برای یک هفته باید تعطیل شود

ماهشهر- دبیر و سخنگوی ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر گفت: با توجه به وضعیت بسیار قرمز کرونایی ماهشهر خواستار تعطیلی یک هفته‌ای این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شنبدی عصر امروز یکشنبه در نشست خبری با تأکید بر اینکه شهرستان بندر ماهشهر در پیک جدید کرونای دلتا بسیار حاد و در شرایط قرمز قرار گرفته است، گفت: از فرماندار شهرستان ماهشهر خواسته شده که برای حفظ سلامتی شهروندان همه فعالیت‌های اداری، شرکتی، اصناف و… شهرستان را به مدت یک هفته تعطیل کند و انتظار می‌رود که فرماندار نسبت به سوش بیماری کرونا دلتا در شهرستان محدودیت‌های بیشتری را اتخاذ کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر افزود: همه مبادی ورودی و خروجی شهرستان باید بسته و تردد ممنوع شود؛ همچنین باید ورود و خروج شهرهای دارای وضعیت نارنجی، قرمز و فوق قرمز به شهرستان ممنوع شود.

وی بیان کرد: شیب بیماری دلتا بسیار تند و افزایشی بوده و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تجمع‌ها، دور همی‌های خانوادگی و برگزاری مراسم عروسی - عزاداری باعث شده تا شهرستان بندر ماهشهر وارد پیک جدید و وضعیت قرمز کرونایی شده است.

دبیر و سخنگوی ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر ادامه داد: از شهروندان انتظار می‌رود که کارهای غیرضروری را کاهش داده و حضور در منزل را برای سلامتی خود و خانواده ترجیح دهند؛ همچنین برای درمان غیر اورژانسی به بیمارستان‌ها مراجعه حضوری نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اصناف گروه شغلی یک فقط به صورت محدود مجاز به فعالیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، گفت: اصناف مذکور در صورت رعایت نکردن پروتکل بهداشتی، واحد صنفی مربوطه به لحاظ تخطی در بهداشت عمومی پلمب و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

شنبدی با بیان اینکه همه اصناف گروه‌های شغلی ۲، ۳و ۴ در ماهشهر تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود و در صورت مشاهده به شدت برخورد می‌شود، افزود: همه باشگاه‌ها، تالارها در وضعیت قرمز کرونا تعطیل و رستوران‌ها فقط به صورت بیرون بر فعالیت می‌کنند.

دبیر و سخنگوی ستاد مقابله با کرونای بندر ماهشهر گفت: تعداد ۱۶۰ بیمار در بخش‌های بیمارستان ماهشهر بستری هستند؛ همچنین تاکنون ۲۲ درصد از شهروندان ۱۸ سال به بالا (۴۵ هزار نفر) واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

کد خبر 5270639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha