۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۵

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی:

رتبه دوم استان مرکزی در خودکشی تکذیب شد

رتبه دوم استان مرکزی در خودکشی تکذیب شد

اراک- مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی با رد رتبه دوم استان مرکزی در خودکشی، گفت: این استان بر حسب جمعیت با ۶.۹ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه ۱۷ کشور قرار دارد.

جواد اتابکی در گفتگو با خبرنگار مهر با رد رتبه دوم خودکشی استان مرکزی در بین استان‌های کشور، گفت: استان مرکزی در بحث خودکشی از نظر تعداد فراوانی در رتبه ۲۰ کشور و بر حسب جمعیت با ۶.۹ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه ۱۷ کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: آسیب خودکشی در استان مرکزی از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۱ روند سینوسی داشته است، به طوری که در سال ۱۳۷۵، در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۲.۷ نفر خودکشی کرده‌اند که در سال ۱۳۸۰ این رقم افزایش یافته، ولی در سال ۱۳۹۴ این نرخ کاهش یافته واستان با ۳،۴ در هر ۱۰۰ هزار نفررجمعیت در رتبه ۱۹ قرار گرفته و از سال ۱۳۹۵ به بعد افزایش یافته و به نرخ ۵،۷ در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده وردر سال ۱۳۹۹ استان با ۶.۹ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه ۱۷ کشور قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: پیچیده شدن نظامات جامعه و بروز تغییرات اجتماعی، مناسبات انسانی و هنجاری‌های رایج آسیب‌های نوپدید اجتماعی را به وجود آورده است. در این میان خودکشی که از جمله آسیب‌های اجتماعی دیرپای بشریت بوده و عمری به درازای روابط عشیره‌ای و قبیله‌ای تا ابعاد پیچیده شهری امروزی دارد، نیز از این تغییرات بی نصیب نمانده است.

اتابکی ادامه داد: تعاریف متعددی در تبیین این پدیده در ادبیات علوم اجتماعی وجود دارد که عمومی ترین آن تلاش و عمل آگاهانه و ارادی برای پایان زندگی است، که غالباً افرادی که دارای اختلالات روحی و روانی هستند بیشتر بروز می‌کند.

دبیر کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان در پایان بیان کرد: بی شک آسیب خودکشی همچون سایر آسیب‌های اجتماعی حلقه اتصالی با سایر آسیب‌ها داشته و مؤلفه‌های زیادی در بروز آن دخالت دارند که در بررسی و رصد آن باید مد نظر قرار گیرند.

کد خبر 5273725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha