۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۴۸

استاندار ایلام:

زیرساخت‌های گذرگاه‌های مرزی چیلات و چنگوله در ایلام فراهم شد

زیرساخت‌های گذرگاه‌های مرزی چیلات و چنگوله در ایلام فراهم شد

ایلام-استاندار ایلام گفت: زیرساخت‌های گذرگاه‌های مرزی چیلات و چنگوله در استان ایلام فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری عصر چهارشنبه در نشست چگونگی بازگشایی گذرگاه‌های مرزی ایلام با کشور عراق بر توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد.

وی بر افزایش صادرات از مرز بین المللی مهران به کشور عراق، حذف روادید برای بازرگانان ایرانی به ویژه تجار ایلامی و ارائه خدمات به مسافران عراقی در حوزه‌های درمان در استان ایلام تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم در بیمارستان کوثر شهر ایلام برای ارائه خدمات پزشکی به مسافران و بیماران عراقی فراهم شده است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به کنگره عظیم اربعین اشاره کرد و افزود: در خصوص برگزاری پیاده روی اربعین و فراهم شدن زیرساخت‌ها منتظر تصمیم نهایی از سوی هیئت دولت هستیم و به محض تصمیم گیری در این زمینه تصمیمات لازم را در استان اتخاذ خواهیم کرد.

نوذری با بیان اینکه استان ایلام از سه مرز (مهران، چیلات و چنگوله) می‌تواند با کشور عراق روابط تجاری برقرار کند، خواستار بازگشایی و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم درآن سوی دو مرز چیلات و چنگوله شد و تاکید کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌ها در کشور عراق و آن سوی این دو مرز می‌توان شاهد کاهش بار ترافیک در مرز بین المللی مهران بود.

با حضور استاندار ایلام، رئیس پایانه گذرگاه‌های مرزی کشور عراق و جمعی از مدیران و مسئولان ایلامی نشستی برای توسعه ارتباطات بین ایران و عراق در استانداری ایلام برگزار شد.

کد خبر 5274032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha