در دیدار با رئیس جمهور ترکیه؛

وزیر خارجه عراق از «اردوغان» برای سفر به بغداد دعوت کرد

وزیر خارجه عراق از «اردوغان» برای سفر به بغداد دعوت کرد

وزیر خارجه عراق امروز یکشنبه ضمن دیدار با رئیس جمهور ترکیه دعوتنامه رسمی «مصطفی الکاظمی» را که در آن از اردوغان برای سفر به بغداد دعوت به عمل آمده است، تقدیم وی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز یکشنبه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص تحولات منطقه رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که فؤاد حسین در این دیدار دعوتنامه رسمی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق از اردوغان برای شرکت در نشست سران کشورهای همسایه عراق در بغداد را تقدیم وی کرد.

وزیر خارجه عراق و رئیس جمهور ترکیه در جریان دیدار مشترک با یکدیگر در خصوص راهکارهای تقویت روابط دوجانبه نیز گفتگو کردند. گفتنی است، نشست سران کشورهای همسایه عراق قرار است اواخر ماه جاری میلادی در بغداد برگزار شود.

پیش از این، یک منبع در دولت مصطفی الکاظمی اعلام کرده بود: الکاظمی برای برگزاری یک نشست منطقه‌ای در بغداد تلاش می‌کند. این منبع افزود که امیدواریم در این نشست کشورهای همسایه عراق به اضافه قطر، امارات و مصر شرکت کنند.

کد خبر 5276645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha