۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۰۲

مدیر پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان:

۴۶ هزار گلستانی دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

۴۶ هزار گلستانی دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

گرگان- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان از تزریق ۳۰۵ هزار و ۲۶۹ دوز واکسن کرونا در استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۴۶ هزار و ۷۰۹ دوز در مرحله دوم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری شامگاه سه شنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: روند واکسیناسیون در گلستان شتاب گرفته و تاکنون ۳۰۵ هزار و ۲۶۹ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان افزود: از این تعداد ۲۵۸ هزار و ۵۶۰ دوز در نوبت اول بوده و ۴۶ هزار و ۷۰۹ گلستانی هم دوز دوم کرونا را دریافت کرده اند.

طبق گفته وی ۲۸ هزار و ۳۴۸ دوز از واکسن های تزریق شده در استان از نوع کووایران برکت بوده است.

باقری بیان کرد: در حال حاضر متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن امکان دریافت واکسن داشته و در شرق استان تمهیداتی فراهم شده که افراد ۵۰ ساله هم واکسن دریافت کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان اضافه کرد: افرادی که واجد شرایط دریافت واکسن هستند بعد از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت می‌توانند به مراکز واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: بزودی سامانه برای ثبت نام سنین پایین تر هم باز خواهد شد.

باقری با اشاره به واکسیناسیون گروه های در معرض خطر گفت: هم اکنون زنان شیرده و خانم های باردار هم به این لیست اضافه شده و از این هفته واکسیناسیون آنها آغاز می شود.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم از بستری هزار و ۹۲۶ بیمار در مراکز درمانی استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۲۱۹ نفر در آی سی یو تحت مراقبت بوده و ۹۲ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی از مردم خواست برای کاهش شیوع کرونا در استان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 5278667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha