۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲

وزارت خارجه آلمان:

ایران با رویکردی سازنده به میز مذاکرات برگردد!

ایران با رویکردی سازنده به میز مذاکرات برگردد!

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز بدون اشاره به انفعال محض اروپا در عمل به تعهداتش در قبال برجام گفت: ایران با رویکردی سازنده به میز مذاکرات برگردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز چهارشنبه خواستار بازگشت ایران به میز مذاکرات هسته ای (در وین) شد.

این سخنگوی وزارت خارجه آلمان بدون اشاره به انفعال محض اروپا در عمل به تعهداتش در قبال توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ گفت: برلین از ایران می‌خواهد با رویکردی سازنده به میز مذاکرات برگردد.

وی با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، اقدام تهران در افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم را «اقدامی بسیار منفی» توصیف کرد.

این در حالیست که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز در گزارش جدید خود از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، ایران همچنین دو مجموعه از سانتریفیوژهای پیشرفته خود را برای غنی سازی ۶۰ درصد قرار داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش خود را به کشورهای عضو ارائه داده و در آن اعلام کرد: ایران در گذشته از یک آبشار ۱۶۴ عددی از سانتریفیوژهای IR-۶ برای غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در نطنز استفاده می‌کرده اما در حال حاضر علاوه بر این آبشار ۱۶۴ عددی، یک مجموعه ۱۵۳ عددی از سانتریفیوژهای IR-۴ نیز برای غنی سازی تا ۶۰ درصد استفاده می‌شود.

در روزهای گذشته نیز رویترز در خبری اعلام کرده بود که بر اساس گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ ایران بیش از ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد را تولید کرده است.

ایران تا کنون بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید داشته است. این در حالی است که در مقابل کشورهای غربی و آمریکا همواره با طرح ادعاهایی تلاش دارند تا برنامه هسته‌ای ایران را نگران کننده نشان دهند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص گزارش اخیر منتشره از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای ابراز داشت: کلیه برنامه‌ها و اقدامات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در انطباق کامل با ان پی تی و تعهدات ایران ذیل پادمان بوده و تحت نظارت آژانس و با اعلام قبلی صورت گرفته‌اند. اقدامات کاهشی و جبرانی ایران در ارتباط با برجام نیز در چارچوب خود برجام صورت پذیرفته و همانگونه که بارها اعلام شده در پاسخ به نقض گسترده برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایالات متحده و عدم پایبندی کامل طرف‌های دیگر برجامی، بویژه سه کشور اروپایی، به تعهداتشان ذیل برجام می‌باشند.

کد خبر 5284199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      0 0
      غلط زیادی کرده..