۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

اعزام مبلغ به روستاهای محروم اردستان در ماه محرم

اعزام مبلغ به روستاهای محروم اردستان در ماه محرم

اردستان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: در ماه محرم امسال ۲۰ روحانی مبلغ به مساجد اردستان و روستاهای همجوار اعزام شدند و این روند تا پایان ماه صفر به طور معمول ادامه دارد.

حجت السلام سید جواد حیدری‌طبا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با لطف و عنایت امام حسین (ع) در ماه محرم امسال از میان ۳۰ روحانی ثبت نام شده، تعداد ۲۰ نفر به مساجد اردستان و روستاهای همجوار اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اعزام روحانیون برای اقامه نماز جماعت، سخنرانی و بیان احکام دینی بوده است، افزود: حدود ۹۰ درصد روحانیون اعزامی بومی و ساکن شهرستان اردستان بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: قبل از ماه محرم جلسات توجیهی با مسئولان هیئت‌های مذهبی در شهرستان برگزار شد و نکات برگزاری مراسم‌های عزاداری در شرایط خاص شیوع بیماری کرونا به آنان گوشزد شد.

حجت السلام حیدری‌طبا تصریح کرد: با برگزاری جلسه ستاد شئونات مذهبی در فرمانداری نسبت به چگونگی نظارت بر مراسم‌ها، فضاسازی شهر در ایام محرم تبادل نظر و تصمیم‌گیری انجام شد.

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی به صورت خودجوش به فضاسازی و سیاه‌پوش کردن شهر پرداختند و فضای سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) بر فضای شهر حاکم بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد از هیئت‌های مذهبی در شهرستان، مراسم‌های عزاداری را در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در ایام محرم امسال، حضور پرشور جوانان در مراسم‌های عزاداری‌، سخنرانی‌ها و هیئت‌های سینه زنی بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان تصریح کرد: می‌توان گفت امسال عزاداری ایام محرم نسبت به سال‌های قبل از شیوع کرونا، در کنار شعور حسینی، پرشورتر و با معرفت‌تر برگزار شد.

حجت السلام حیدری‌طبا تاکید کرد: اطعام و نذری در شهرستان اردستان اغلب به صورت توزیع مواد غذایی خام و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد.

کد خبر 5286576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha