۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸

امام جمعه موقت شاهرود:

عده‌ای عرصه خدمتگزاری را میدان تسویه حساب شخصی قرار داده‌اند

عده‌ای عرصه خدمتگزاری را میدان تسویه حساب شخصی قرار داده‌اند

شاهرود- امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه اعمال سلیقه در زمینه طرح‌های شهرستان به خصوص پروژه‌های نیمه تمام آفت است، گفت: عده‌ای عرصه خدمتگزاری را میدان تسویه حساب شخصی، قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای این شهر با بیان اینکه حدود یک ماه قبل بود که سیدحسن نصرالله اعلام کرد در صورتی که سنگ‌اندازی‌های غربی‌ها بر سر راه تأمین سوخت ادامه یابد وی از ایران درخواست کمک خواهد کرد، تاکید کرد: اکنون خبر از حرکت دو کشتی سوخت‌رسان به‌سمت لبنان داده شده و نصرالله در سخنرانی عاشورای خود گفته است که این کشتی‌ها به مثابه خاک لبنان هستند و هرگونه تعرض به‌آن، تجاوز به‌خاک لبنان تلقی شده و پاسخ سختی را دریافت خواهد کرد.

وی درباره پیامدهای این سخنان، افزود: لبنانی‌ها از همه طوایف و مذاهب این اقدام حزب الله و ایران، موجی از نشاط و شادی وامید را از نظر روحی و روانی در جامعه بحران‌زده لبنان، به‌وجود آورده است از سوی دیگر مردم لبنان برای بار دیگر وعده صادق حزب الله و جبهه مقاومت را از یک سو و دروغگویی‌ها و خلف وعده‌های احزاب و جناح‌های وابسته به‌غرب را مشاهده کرده و ضمناً میزان صدق وعده ایران در حمایت از هم‌پیمانانش را نیز نظاره‌گر هستند.

شکست انحصار

امام جمعه موقت شاهرود بیان کرد: این اقدام مشترک ایران و مقاومت، موجب شکست انحصار شرکت‌های بزرگ وابسته به عربستان و امارات و غرب، خواهد شد و ظلم احتکار آن‌ها را کم‌اثر خواهد کرد همچنین باید گفت در روزهای اخیر ارتش و پلیس لبنان انبارهای زیادی از سوخت احتکاری را کشف کرده‌اند که مربوط به‌حامیان سعد حریری و سمیر جعجع و دیگر احزاب غرب گرا بوده است.

عبداللهیان با بیان اینکه حزب الله با این اقدام، راهبرد نگاه به‌شرق و استفاده و از ظرفیت کشورهای اسلامی و شرق جهان را در لبنان که تمام معادلات خود را با اروپا و آمریکا گره زده، احیا کرده و باب جدیدی را در آینده اقتصاد لبنان گشوده است، تاکید داشت: در صورت تداوم این روند، لبنان را از وابستگی صرف به‌غرب نجات خواهد یافت و در واقع این اقدام، دروازه ورود کشورهایی چون روسیه و چین و… خواهد شد.

وی با بیان اینکه سخنرانی سید مقاومت موجب شد بسیاری از معادلات گروه‌های غرب گرا را برای تداوم انسداد سیاسی و اجتماعی برهم بخورد و دست آنان برای فضاسازی‌ها و بهانه جویی‌ها خالی کند، افزود: این اقدام در پی اقدامات قبلی ایران در فروش سوخت و سوخت‌رسانی به‌ونزوئلا و سوریه، باعث دلگرمی بیشتر گروه‌ها و جبهه مقاومت در منطقه و جهان خواهد شد و زمینه استحکام بیشتر این جبهه را پدید خواهد آورد.

از بین رفتن هیمنه پوشالی غرب

امام جمعه موقت شاهرود بیان کرد: سیدحسن نصرالله اکنون جبهه استکبار را در میدان یک بازی باخت- باخت قرار داده یعنی اگر دشمن بخواهد به‌نفتکش‌ها تعرض کند علاوه بر اینکه پاسخ قاطع حزب الله را دریافت خواهد کرد در افکار عمومی جهانی نیز محکوم خواهد شد. اگر هم تحرکی نشان ندهد در نگاه افکار عمومی هیمنه پوشالی او بار دیگر خواهد شکست و سناریوهای تحریم‌هراسی، رنگ خواهد باخت.

عبدالهیان در دیگر بخش خطبه خود با طرح این پرسش که چرا افغانستان در مدت کوتاهی به تصرف طالبان در آمده است، گفت: نیروهای طالبان نیروهایی یک دست و منسجم نیستند که صدر و ذیل آنها با هم هماهنگ باشد بلکه انگیزه‌های متفاوتی در شکل‌گیری آن نقش داشته زیرا خانواده‌های قربانیان به انگیزه انتقام به آن پیوستند و بخشی برای تأمین معیشت و جبران فقر خود حضور دادند و برخی هم با انگیزه‌های دینی و احساس تکلیف وجود دارند.

وی با بیان اینکه مردم افغانستان بواسطه بی اعتمادی به دولت غرب‌گرای خود که تنها یک میلیون رأی داشته برای ایستادگی و مقاومت انگیزه‌ای نداشتند و مشکلات خود را از طریق مراجعه به ریش سفیدان حل می‌کردند، افزود: تغییر رویکرد طالبان از کشتن و سر بریدن و شلاق زدن که البته نیاز به راستی آزمایی و گذشت زمان دارد در عدم مبارزه مردم در برابر آنان نقش داشته است از سوی دیگر آمریکا با هماهنگی کامل با طالبان افغانستان را ترک کردند، آمریکایی که دو تریلیون دلار در افغانستان خرج کرد جان بولتون حتی گفت ما در افغانستان نیستیم تا ملت آن را بسازیم ما برای حفاظت از منافع خودمان در آنجا هستیم.

امام جمعه موقت شاهرود گفت: جمهوری اسلامی در مسائل داخلی کشورها و نحوه اداره آن دخالت نمی‌کند و مردم آن کشور باید تصمیم نهایی را بگیرند اما از آنجا که ما با افغانستان از نظر تاریخی پاره تن ایران بزرگ بوده و هویت دینی و مذهبی و زبان مشترک و بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز جغرافیای مشترک داریم و نقش افغانستان در محور مقاومت و لشگر فاطمیون در دفاع از حرم موجب این می‌شود که تحولات این کشور را دنبال کنیم و در بهبود وضعیت سیاسی و اجتماعی آن نقش ایفا کنیم.

عبداللهیان همچنین در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم با طرح‌های ملی و به خصوص طرح‌های نیمه کاره شهرستان سلیقه‌ای برخورد نشود، ابراز کرد: عده‌ای عرصه خدمتگزاری را میدان تسویه حساب سیاسی خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه این کشور قانون دارد و مسئولان می آیند و می‌روند اما نباید طرح‌ها و خواسته‌های مردم معطل بماند، افزود: جابجایی مسئولان نباید عاملی برای توقف اجرای طرح‌ها باشد همچنین نباید هزینه‌های بیت المال هدر برود فقط به این دلیل که فرد مسئولی نظرش این است که ادامه اجرای طرحی اولویت ندارد.

کد خبر 5290397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha