۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۱۲

حجت الاسلام فرحزاد:

ذکر صلوات موجب افزایش نور قلب و باطن انسان می‌شود

ذکر صلوات موجب افزایش نور قلب و باطن انسان می‌شود

قم- استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در قیامت شخص بدون نور قلبی اهل جهنم است،گفت:بر اساس سخنی از پیامبر اسلام (ص) ذکر صلوات موجب افزایش نور قلب و باطن انسان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد با اشاره به اینکه بهترین توسل به پیامبر صلوات بر ایشان است، گفت: روز قیامت کسی که نور قلبی ندارد اهل جهنم است و بر اساس سخنی از پیامبر اسلام (ص) ذکر صلوات موجب افزایش نور قلب و باطن انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از کارهای مهم امام علی علیه‌السلام که همیشه انجام می‌دادند این بود که هر شب بدون استثنا بعد از نماز عشا یک تذکر مهم را مطرح می‌کردند و با صدای بلند می‌گفتند که «زاد و توشه آخرت تهیه کنید که ندای کوچیدن از این عالم همیشه شنیده می‌شود».

وی افزود: امام حسین علیه‌السلام بسیار مظلوم است چراکه ایشان شب عاشورا برای اقامه نماز از دشمن فرصت گرفتند اما امروز هم افرادی هستند که چندین ساعت پای هیئت امام سینه‌زنی می‌کنند اما نماز صبح آن‌ها قضا می‌شود.

حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه ما باید هر نماز خود را به صورتی اقامه کنیم که انگار آخرین نمازی است که می‌خوانیم، تصریح کرد: باید از صدها نفر که هر روز از میان ما می‌روند عبرت بگیریم و از فرصت‌های باقیمانده به خوبی استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه قم زندگی در دنیا را فرصتی برای جذب توشه برای آخرت دانست و گفت: باید حواسمان باشد که هر کاری را فقط برای رضای خداوند متعال انجام دهیم، اگر سر کار می‌رویم و درآمد کسب می‌کنیم باید با هدف رضای خداوند و هزینه کردن در مسیر الهی باشد و با این نگاه تأمین هزینه‌های خانواده هم یک هدف الهی است.

کد خبر 5291054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha