۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۵:۴۶

جو بایدن:

آمریکا به تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز روسیه متعهد است

آمریکا به تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز روسیه متعهد است

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در کاخ سفید دیدار و بر تعهدات واشنگتن در مقابل کیف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در کاخ سفید دیدار کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار به همتای اوکراینی خود وعده داد که واشنگتن به تمامیت ارضی اوکراین کاملاً متعهد خواهد ماند. بایدن در این ارتباط گفت: ایالات متحده همچنان به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز روسیه متعهد است. امروز ما در مورد چگونگی حمایت ایالات متحده از اوکراین در پیشبرد دستور کار اصلاحات دموکراتیک بحث می‌کنیم.

بحث درباره نگرانی از پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم ۲ از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود.

همچنین رئیس جمهور اوکراین در دیدار خود با بایدن موضوع عضویت اوکراین در ناتو را مطرح کرد و خواستار حمایت واشنگتن از این موضوع شد.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی پیش از دیدار رئیس جمهور این کشور با رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بودند که دولت آمریکا به بهانه افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه و تقویت قدرت تدافعی و رزمی اوکراین، قرار است کمک ۶۰ میلیون دلاری به این کشور را ارائه می‌دهد.

همچنین بایدن چهارشنبه شب و پیش از این دیدار در توییتی نوشته بود که مشتاقانه منتظر «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین برای دیدار در کاخ سفید هست تا بر پایبندی آمریکا به حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی این کشور مجدداً تاکید کند.

کد خبر 5295033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha