۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۱

معاون دامپزشکی چهار محال و بختیاری:

۲۱۵ کیلوگرم ماهی منجمد در چهارمحال و بختیاری ضبط و معدوم شد

۲۱۵ کیلوگرم ماهی منجمد در چهارمحال و بختیاری ضبط و معدوم شد

شهرکرد- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۱۵ کیلوگرم ماهی منجمد غیرمجاز در این استان ضبط و معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین صالحی در بازدید از واحدهای پرورش آبزیان سردابی حاشیه رودخانه سبزکوه شهرستان کیار از ضبط و معدوم‌سازی مقدار ۲۱۵ کیلوگرم ماهی منجمد غیر منطبق با ضوابط بهداشتی از واحدهای پرورش ماهی مستقر در این منطقه خبر داد.

وی ادامه داد: در جریان این بازدید توصیه‌های لازم در خصوص رعایت شرایط بهداشتی قرنطینه‌ای برای حفظ بهداشت و سلامت مزارع پرورش ماهی و محصولات تولیدی توسط کارشناسان به پرورش‌دهندگان ارائه شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: ماهی‌های منجمد غیر منطبق با ضوابط بهداشتی درون فریزرهای موجود در تعدادی از واحدهای پرورش ماهی کشف و پس از هماهنگی با مرجع قضایی نسبت به معدوم‌سازی این محموله‌ها اقدام شد.

صالحی یادآور شد: متخلفان برای پیگیری به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، منجمد کردن و نگهداری ماهی فریز شده در محل مزارع پرورش ماهی تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده، باید نسبت به ضبط و معدوم‌سازی و برخورد قضایی لازم با متخلفین اقدام شود.

بنابراین گزاش، همچنین جلسه ساماندهی واحدهای پرورش ماهی حاشیه رودخانه سبزکوه در محل فرمانداری شهرستان کیار به ریاست فرماندار و با حضور دستگاه‌های مرتبط حفاظت محیط‌زیست، مدیریت شیلات و امور آبزیان، سازمان جهاد کشاورزی، امور آب، مسئول اتحادیه آبزی پروران استان و تعاونی پرورش‌دهندگان ماهی سردابی برای پیگیری روند اجرای مصوبات جلسات قبل و روند پیگیری موضوع تشکیل شد.

در این جلسه مقرر شد واحدهای غیرمجاز موجود در حاشیه رودخانه پس از رفع تصرف بستر و حاشیه رودخانه توسط دستگاه‌های ذی‌ربط مورد ارزیابی قرارگرفته و پس از اخذ استعلامات لازم در صورت داشتن شرایط، مجوزهای لازم از طرف دستگاه‌ها برای آن‌ها صادر شود.

کد خبر 5295377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha