۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹

در ادامه تحولات پنجشیر؛

پریان از کنترل طالبان خارج شد

پریان از کنترل طالبان خارج شد

سخنگوی جبهه مقاومت مستقر در ولایت پنجشیر افغانستان، امروز یکشنبه از آزادسازی شهرستان «پریان» این ولایت از تصرف نیروهای طالبان، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با شایعات مختلف درباره پیشروی طالبان در ولایت پنجشیر و ادعای روز گذشته این گروه مبنی بر تصرف دو ولسوالی این ولایت، «فهیم دشتی» سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر امروز یکشنبه با انتشار توییتی از آزادسازی شهرستان پریان این ولایت به دست نیروهای جبهه مقاومت پنجشیر، خبر داد.

دشتی در این رابطه در توییترش نوشت: پریان پنجشیر از لوث وجود طالبان کاملاً پاکسازی شد. دست‌کم هزار تروریست به دلیل انسداد مسیر برگشت و خروج گیر افتاده بودند. تمام مهاجمان هنگام فرار و عقب‌نشینی توسط مردم محل با کمک رزمندگان مقاومت کشته، تسلیم یا اسیر شدند. شمار زیادی از این اسرا خارجی و بیشتر پاکستانی‌اند.

«بلال کریمی» معاون «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان روز گذشته اعلام کرده بود که ولسوالی راهبردی «خنج» و همچنین ولسوالی «عنابه» در ولایت پنجشیر افغانستان به تصرف این گروه در آمده است.

شایان ذکر است ولایت پنجشیر واقع در شمال شرق افغانستان یکی از چند منطقه معدودی است که تا به امروز به تصرف نیروهای طالبان درنیامده است. برخی از نیروهای محلی و مسئولان پیشین افغانستان با پناه گرفتن در این ولایت «جبهه مقاومت ملی افغانستان» را به رهبری «احمد مسعود» فرزند «احمد شاه مسعود» فرمانده نظامی و وزیر دفاع پیشین افغانستان، تشکیل داده‌اند.

کد خبر 5297462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      6 4
      چه بسیار گروه کوچکی که بر گروه بزرگی پیروز شدند. دست خداوند به همراه دلاوران پنجشیر و مقاومت افغانستان
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 2
      نباید اینطور میشد بلاخره پننجشیر گیر طالبان میافته اما مردم امنیت ندارن-باید طالبان دولت همه شمول تشکیل بده و سریعا امنیت برقرار کنن
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      کسی که از برادر کشی افغان ها خوشحال باشه تو مسلمان بودنش تجدید نظر کنه
    • احد تر خانی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 0
      به نظر م گفتگو در محیط ارام و بر ادر نه بهتر ین گزینه است چون هیچ جای دنیا جنگ راه حل نیست ان هم در شر ایطی که همه ملت یک کشورند.پس از چند سال جنگ بهتراست صلح وارامش بر قرار با شد