۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۵۹

رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک خبر داد؛

شناسایی ۳ بیمار مبتلا به بیماری قارچ سیاه در اراک

شناسایی ۳ بیمار مبتلا به بیماری قارچ سیاه در اراک

اراک- رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: ۳ بیمار مبتلا به بیماری قارچ سیاه پس از شناسایی و در این بیمارستان بستری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، علی خانی‌دخت با اشاره به اینکه شناسایی قارچ سیاه زنگ خطر جدی را برای بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، به صدا درآورده است، بیان کرد: مبتلایان به دیابت و افرادی که دچار نقص و ضعف سیستم ایمنی هستند از اصلی‌ترین گروه‌های هدف درگیر شونده به بیماری قارچ سیاه هستند و در افراد مبتلا به بیماری کرونا برای کاهش درگیری ریه داروهایی مانند کورتون با دوز بالا تجویز می‌شود که همین امر موجب تضعیف سیستم ایمنی و زمینه ایجاد این بیماری می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه بیمار مبتلا به این بیماری در بیمارستان بستری و هر سه مورد دارای بیماری زمینه‌ای دیابت و مبتلا به ویروس کرونا هستند و مراحل درمان را طی می‌کنند.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک با اشاره به اینکه عفونت قارچ سیاه در ۲ مرحله تأیید می‌شود، گفت: افراد مشکوک به این بیماری پس از مراجعه به متخصص چشم و یا گوش و حلق و بینی و بررسی‌های لازم و ارجاع به اتاق عمل نمونه برداری شده و پس از انجام آزمایشات لازم، کشت نمونه و پی سی آر تشخیص داده می‌شوند.

خانی‌دخت تاکید کرد: درمان این بیماری ترکیبی از جراحی و استفاده از داروهای ضد قارچ و درمان اصلی عفونت بیماری قارچ سیاه، استفاده از داروی "آمفوتیریسین ب" است اما به صورت کلی پاسخ به درمان در این بیماران در مجموع خوب نیست.

وی در ادامه افزود: بدون شک اولین قدم گرفتن شرح حال دقیق از بیمار است و علائم در بیماری «موکورمایکوزیس» ظاهری است و عفونت‌های قارچی در حفره بینی چشم و صورت رشد کرده و رؤیت می‌شود.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط جدید بحران موج پنجم کووید ۱۹ و انتشار گونه دلتا، این بیماری افزایش یافته و نیاز است با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت بهتر بیماری در بحران، بتوانیم سریع عمل کرده و خدمات را ارتقا بدهیم.

کد خبر 5297613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha