۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۸

دبیر بنیاد غدیر بوشهر مطرح کرد؛

اجرای برنامه‌های بین‌بخشی برای ترویج فرهنگ کرامت در استان بوشهر

اجرای برنامه‌های بین‌بخشی برای ترویج فرهنگ کرامت در استان بوشهر

بوشهر- دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر از اجرای برنامه‌های بین‌بخشی برای ترویج فرهنگ امامت، ولایت و کرامت در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کارگر صبح سه‌شنبه در نشست هماهنگی بنیاد غدیر و دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر اظهار داشت: توسعه فرهنگ امامت، ولایت و کرامت از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی بر لزوم توسعه برنامه‌های بین‌بخشی در راستای ترویج فرهنگ کرامت در استان بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر به بیاناتی در خصوص وصیت نامه امام حسین (ع) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امام حسین (ع) برای اقامه امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم خدا توفیقی عطا کند تا ما راه و مکتب و قیام امام حسین (ع) را درک کنیم و در راه ایشان حرکت کنیم و به اهدافش عمل کنیم.

کارگر افزود: کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با مدیریت مناسب می‌تواند فرهنگ و پیام امام رضا (ع) و امامت که همان پیام خداست را در جامعه منتشر کند.

فعالیت ۲۰ کانون تخصصی خدمت رضوی در استان

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای همکاری در اجرای برنامه‌های غدیر گفت: با تمام توان در خدمت اجرای برنامه‌های مشترک بین دو دستگاه هستیم.

فرید محبی با اشاره به وظایف دبیرخانه استانی کانون‌های خدمت رضوی بر توسعه و تعمیق معارف غنی فرهنگ رضوی، اجرای برنامه‌های مناسبتی، توسعه شبکه خادمیاران، حضور در مناطق محروم و ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی به محرومان استان تأکید کرد.

وی بیان کرد: کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان‌ها با توجه به افزایش بیماران کرونایی در پیک پنجم تلاش‌های مستمری برای خرید داروی بیماران نیازمند و تأمین مواد غذایی و بسته‌های معیشتی آنان داشته‌اند که قابل تقدیر است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با اشاره به وجود ۲۰ کانون تخصصی خدمت رضوی در استان بوشهر افزود: دفتر آستان قدس با نام و محتوای جدید دبیرخانه کانون‌های خدمتی رضوی در حال حاضر در استان فعالیت دارد.

فعالیت ۲۰۰۰ خادم‌یار افتخاری در استان

محبی اظهار داشت: کانون‌های خدمت رضوی یکی از بخش‌هایی است که زیر مجموعه بنیاد کرامت رضوی قرار دارد و در حول دو محور اجرای برنامه‌های فرهنگی با محتوا و ماهیت رضوی و ارائه خدمت به محرومین با استفاده از ظرفیت خادمیاران فعالیت می‌کند.

وی افزود: بنیاد کرامت با هفت زیر مجموعه شامل معاونت خدمات اجتماعی، مرکز امور بانوان و خانواده، مرکز جامع مشاوره، مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، مؤسسه جوانان و نوجوانان، مؤسسه موقوفه زائر و مؤسسه تربیت بدنی فعالیت می‌کند.

محبی از تشکیل نخستین نشست مجمع خیرین خادمیاران رضوی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: به‌منظور سازماندهی خادمیاران خیر و مشارکت آنان در پروژه‌ها و برنامه‌های محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های نیکوکارانه و شبکه‌سازی خیران، مجمع خیران خادمیاران رضوی در استان بوشهر تشکیل شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر خاطرنشان کرد: دو هزار خادم‌یار افتخاری در استان مشغول به فعالیت هستند که در قالب ۲۰ کانون تخصصی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و حمایتی همکاری دارند.

کد خبر 5298808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha