۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۵۷

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

روسیه شواهد مداخلات آمریکا را در اختیار دارد

روسیه شواهد مداخلات آمریکا را در اختیار دارد

زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور شواهدی درباره مداخله آمریکا در امور داخلی روسیه را در دست دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور شواهدی درباره مداخله آمریکا در امور داخلی روسیه را در دست دارد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، شواهد مستندی درباره تلاش‌های آمریکا برای مداخله در امور داخلی و روند انتخابات روسیه وجود دارد.

زاخارووا این را نیز افزوده که مسکو شواهد مورد نظر از دخالت آمریکا را به مقام‌های واشنگتن تحویل داده، هرچند طرف آمریکایی هنوز واکنشی به این موضوع نداشته است.

پیشتر وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که «جان سالیوان»، سفیر آمریکا را برای ادای توضیحات در رابطه با «مداخله احتمالی» ایالات متحده در انتخابات پارلمانی روسیه در ماه سپتامبر فراخوانده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که روز جمعه ۱۹ شهریور منتشر شد، آمده است روسیه «شواهد غیرقابل انکاری» دارد مبنی‌بر این‌که غول‌های فناوری مستقر در آمریکا در آستانه انتخابات دومای روسیه، قوانین این کشور را نقض کرده‌اند.

این بیانیه به‌طور کلی شرکت‌های فناوری ایالات متحده را به «مداخله» در انتخابات پیش رو متهم کرده اما به جزئیات تخلفات انجام گرفته و یا نام شرکت‌های مورد نظر اشاره‌ای نکرده است.

وزارت خارجه روسیه، همچنین «دخالت در امور داخلی» این کشور را «مطلقا غیر قابل قبول» خوانده است.

گزارش‌ها حاکی است که جان سالیوان روز جمعه پس از احضار به وزارت خارجه روسیه با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، دیدار کرده است.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز جمعه در کانال تلگرام خود نوشت روسیه انتظار دارد که سفارت آمریکا در مسکو، «دلیل حقیقی» احضار سفیر خود (جان سالیوان) را به وزارت خارجه آمریکا گزارش دهد.

وزارت خارجه آمریکا و سفارت این کشور در روسیه تاکنون به درخواست خبرنگاران برای اظهارنظر در این‌باره پاسخی نداده‌اند.

کد خبر 5302401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha