۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۳:۱۸

ماریا زاخارووا:

برسمیت شناختن دولت جدید افغانستان مستلزم تشکیل کابینه فراگیر است

برسمیت شناختن دولت جدید افغانستان مستلزم تشکیل کابینه فراگیر است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که موضوع به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان پس از تشکیل دولت جدید و فراگیر در این کشور اهمیت پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» شامگاه پنج شنبه در کنفرانس خبری اظهار داشت: «همانطور که امروز گفتم ما خواستار تشکیل یک دولت ائتلافی فراگیر با مشارکت همه نیروهای قومی -سیاسی کشور از جمله اقلیت‌های ملی در افغانستان هستیم، بنابراین موضوع به رسمیت شناختن دولت جدید پس از اتمام این روند اهمیت پیدا می‌کند».

ماریا زاخارووا در کنفرانس خبری اظهار داشت: «ما متقاعد شده‌ایم که این کشورهای غربی بودند که مستقیماً در مورد ا ین منطقه (افغانستان) تصمیم گرفتند و این کار را کاملاً سوای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل انجام دادند. هرگز به شورای امنیت سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی گزارش ندادند و همین کشورها هستند که مسئولیت اصلی آنچه به عنوان میراث برای افغانستان (طالبان) باقی مانده است، برعهده دارند».

این در حالی است که ساعاتی پیش، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز جدیدترین مواضع مسکو در قبال تحولات اخیر افغانستان را مطرح کرد. وی گفت: «اختلافات داخلی افغانستان باید از طریق راهکار مسالمت آمیز حل و فصل شود».

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد: «مسکو درحال حاضر قصد میانجیگری میان طرف‌های مختلف در افغانستان را ندارد. ما از گروه‌های مختلف در افغانستان خواسته‌ایم بر سر تشکیل دولت انتقالی فراگیر به توافق برسند».

سرگئی لاوروف همچنین یادآور شد: «همه طرف‌ها در منطقه خواستار به توافق رسیدن طالبان و دیگر گروه‌ها هستند و تاجیکستان به عنوان متحد روسیه در حال ایفای نقش در خصوص مساله پنجشیر است».

کد خبر 5295600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha