۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰

مدیر بحران فرمانداری کرج خبر داد؛

نجات گردشگر سقوط کرده از قله کوه مورود بخش آسارا

نجات گردشگر سقوط کرده از قله کوه مورود بخش آسارا

کرج - مدیر بحران فرمانداری کرج از تلاش ۱۵ ساعته تیم مدیریت بحران برای نجات یک گردشگر که از عصر دیروز به قله کوه مورود در بخش آسارا صعود کرده و دچار سقوط در بین صخره‌ها شده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش جعفری با اعلام جزئیات این خبر افزود: تلاش برای نجات این گردشگر ۶۱ ساله که از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر روز دوشنبه به ارتفاعات قله کوه مورود در بخش آسارا صعود کرده بود یک شبانه روز ادامه داشت.

وی با قدردانی از تلاش نیروهای اعزامی و حاضر در محل حادثه برای نجات این گردشگر افزود: بمحض اعلام گزارش حادثه، تیم کوهستان جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام و تیم پایگاه جاده‌ای بخش آسارا نیز در محل حاضر شدند.

جعفری ادامه داد: بدلیل جراحات و شکستگی زیاد مصدوم و ناراحتی قلبی، نجات گردشگر از بین صخره‌ها در ارتفاعات کار را دشوار ساخته بود و وجود عارضه قلبی و افت فشار مانع از انتقال مصدوم به ارتفاعات بالاتر و از طریق بالگرد می‌شد که در نهایت با هماهنگی مدیریت بحران بخش آسارا به همراه تعدادی از نیروهای محلی در روستای واریان و هماهنگی با تیپ نوهد، تیم نجات توسط قایق ارتش به دره رزکان عزیمت نموده و مصدوم پس از تلاش ۱۵ ساعته با موفقیت از دره به پایین ارتفاعات منتقل شد.

مدیر بحران فرمانداری کرج در پایان از عموم شهروندان و گردشگران خواست تا بدون آمادگی قبلی و تجهیزات مناسب به ارتفاعات پر خطر محور کرج – چالوس عزیمت نکنند.

کد خبر 5304495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha