۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳

مدیر کل حج و زیارت آذربایجان غربی:

پیش ثبت نام اربعین به صورت غیر حضوری انجام می شود

پیش ثبت نام اربعین به صورت غیر حضوری انجام می شود

ارومیه - مدیر کل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، پیش‌ثبت‌نام اربعین فقط به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به سازمان نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهین حق شناس در خصوص جزئیات ثبت نام اربعین در سال جاری اظهار کرد: با موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) مقرر شده است پیش‌ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی با رعایت کامل شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی و صرفاً از بین افرادی که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای بوده و ۲ دُز واکسن کرونا را تا پایان هفته جاری (روز جمعه نوزدهم شهریورماه ۱۴۰۰) دریافت کرده باشند، از طریق سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir صورت پذیرد.

وی افزود: پیش‌ثبت‌نام انجام‌شده به منزله انجام قطعی سفر اربعین نیست و انجام سفر مشروط به موافقت دولت عراق و شرایط اعلامی از سوی آن کشور است.

مدیر کل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: هموطنان استعلام‌های لازم در خصوص وضعیت سلامت متقاضیان و اخذ تأیید تزریق هر ۲ دُز واکسن کرونا از وزارت بهداشت را جهت ثبت نام همراه داشته باشند.

حق شناس تاکید کرد: ارائه نتیجه آزمایش منفی PCR به مدت ۷۲ ساعت قبل از اعزام الزامی است و ثبت‌نام قطعی پس از موافقت رسمی دولت عراق انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعزام زائران از طریق ۶ ایستگاه پروازی انجام خواهد شد که فرودگاه ارومیه جزو این ایستگاه‌ها نیست.

پس از انجام این مراحل، اسامی واجدین شرایط در سامانه «سماح» و نیز از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد. بدیهی است اعزام افراد فاقد شرایط مقدور نیست و با توجه به بسته بودن مرزها، افراد به هیچ‌وجه به مرزهای کشور مراجعه نکنند.

کد خبر 5304617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha