۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۲۸

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان:

کلاسی بی معلم نمی‌ماند/ «شاد» افتخار آموزش و پرورش است

کلاسی بی معلم نمی‌ماند/ «شاد» افتخار آموزش و پرورش است

اصفهان- مدیرکل اداره آموزش و پرورش اصفهان گفت: از همه پتانسیل‌های قانونی که وزارت آموزش و پرورش به ما تکلیف کرده استفاده کردیم و کلاسی را  برای آغاز سال تحصیلی بدون معلم نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اعتدادی شامگاه سه‌شنبه در شورای پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: یکی از دستگاه‌هایی که در ۱۸ ماه گذشته مأموریت اصلی آن از زمان پاندمی کرونا متوقف و مسدود شد و کار و فعالیت اصلی آنکه حضور در فضا فیزیکی مدارس بوده است، آموزش و پرورش بود و شاید کمتر دستگاهی این آسیب جدی را دیده باشد.

وی تاکید کرد: ما از حیث کیفیت آموزشی که مدام مطرح شد طبیعی است که آن طور که باید و شاید نتوانستیم و نشده که در فضای مجازی عمل کنیم، در همین راستا همواره خانواده‌ها باید بدانند که هیچ چیز جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت و فضای مجازی اجازه نمی‌دهد که ما به خوبی کار خود ر انجام دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: ما در آموزش و پرورش این آمادگی را داریم که مهرماه سال تحصیلی را با همه کاستی‌هایی که به ویژه در حوزه کمبود نیروی انسانی باشکوه آغاز کنیم، تلاش خود را در حوزه تأمین معلم انجام دادیم و از همه پتانسیل‌های قانونی که وزارت آموزش و پرورش در حوزه جذب معلم به ما تکلیف کرده استفاده کردیم و کلاسی را برای آغاز سال تحصیلی بدون معلم نخواهیم داشت.

شاد رایگان است

وی اضافه کرد: همانطور که از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده مهرماه کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار خواهد شد، همچنین همچون ۱۸ ماه گذشته در مناطق عشایری، روستایی و کم جمعیت آموزش‌ها به صورت حضوری خواهد بود.

اعتدادی در خصوص وضعیت شبکه آموزش مجازی شاد تصریح کرد: شاد یکی از اصلی ترین برنامه‌های آموزش و پرورش اصفهان و ایران است که باعث افتخار آموزش و پرورش است و با همه کمبودها در آغاز به کار آن، به جایی رسیدیم اشکالات عمده آن با همکاری ایرانسل حل شده است.

وی تاکید کرد: استفاده از شاد برای معلم، دانش آموز و اولیا با همکاری همراه اول و ایرانسل کاملاً رایگان است و اینترنتی برای آن صرف نخواهد شد تا همه دانش آموزان و معلمان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

بسته ویژه آموزش اول ابتدایی آماده شده است

همچنین لیلا سادات ابطحی در این جلسه در خصوص تعداد کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اظهار داشت: امسال ۹۳ هزار و ۹۲۳ کودک نوآموز در مقطع اول ابتدایی خواهیم داشت که این تعداد برای ما خیلی ارزشمند است و امیدواریم با برگزاری جشن شکوفه‌ها ورود آنها به مدرسه را در یک فضا شاداب داشته باشیم.

وی افزود: در صدد این هستیم که کودکی از تحصیل باز نماند زیرا یکی از پارامترهای مهم آموزشی درصد پوشش افراد است و تمام تلاش خود برای جذب حداکثری دانش آموزان پایه اولی داشته‌ایم تا هیچ دانش آموزی در این مقطع از تحصیل جای نماند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به بررسی ظرفیت آموزش مجازی برای پایه‌های ابتدایی گفت: تمامی فضاهای آموزشی برای سال تحصیلی آینده بررسی شده‌است، همچنین بسته آموزش مجازی معلمان کلاس اولی را داشتیم تا آموزش در این پایه با دقت بیشتری انجام شود، همچنین علاوه بر بسته آموزش معلمان اول ابتدایی دانش آموزان این دوره نیز بسته‌های آموزشی خواهند گرفت زیرا کیفیت آموزش برای ما بسیار مهم است.

کد خبر 5305053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha