۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد؛

کارشکنی‌های داخلی برای عضویت ایران در اجلاس شانگهای

کارشکنی‌های داخلی برای عضویت ایران در اجلاس شانگهای

مشهد ـ امام‌جمعه مشهد گفت: چند سالی است که عضویت ایران در اجلاس شانگهای مطرح بوده و به دلیل برخی کارشکنی‌های داخلی و خارجی که نمی‌خواستند وابستگی و ارتباط ما با غرب قطع شود، صورت نگرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس که در حرم رضوی برگزار شد، با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در اجلاس شانگهای اظهار کرد: یکی از تحولات خوبی که به دلیل تفکر و انتخاب شما مردم شکل گرفته است، ارتباط مستمر سران قوا با مردم به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر و مستضعف بوده است.

وی با بیان این‌که این نزدیکی و ارتباط مسئولان در سطح رؤسای قوا با مردم بسیار مؤثر و مفید است، ادامه داد: اثر یک سفر خارجی مؤثر، استکبارستیز و آمریکا براندازی که جریان تحریم‌های اقتصادی را به‌طور کامل با شکست روبرو می‌کند، اثر و برکاتش از ارتباط مردمی بیشتر است.

امام‌جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: سازمان همکاری شانگهای در ۲۰ سال گذشته به خاطر مقابله با نفوذ آمریکا و غرب در منطقه شرق جهان و خاورمیانه شکل گرفت که چند کشور چین، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان برای اولین بار این سازمان را تشکیل دادند.

کارشکنی‌ها برای عضویت در اجلاس شانگهای

وی، زمینه‌های همکاری سازمان بین‌المللی شانگهای را مسائل اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بیان کرد و گفت: چند سالی است عضویت ایران در این اجلاس مطرح بوده که به دلیل برخی کارشکنی‌های داخلی و خارجی که نمی‌خواستند وابستگی و ارتباط ما با غرب قطع شود، صورت نگرفت.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: تشکیل دولت سیزدهم با راهبرد سیاست خارجی که در خط استکبارستیزی و غرب‌زدایی شکل گرفت، اقتضا می‌کرد که رئیس‌جمهور در این اجلاس شرکت کند تا مقدمات عضویت رسمی ایران در این اجلاس فراهم شود.

وی، پیوستن به این سازمان را عامل خارج شدن از فشار تحریم‌ها و انزوای اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، هم ارتباطات بین‌المللی و جهانی خود را برقرار کنیم و درنهایت به یک عده غرب‌گرا ثابت کنیم که دنیا آمریکا و اروپا نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز بعد از ۴۲ سال از انقلاب پیروزمند و این نظام مقدس جمهوری اسلامی گذشته است و در دنیا به‌عنوان یک قدرت رقیبِ آمریکای جهان‌خوار در برابر ملت‌ها و دولت‌ها مطرح شدیم.

جمهوری اسلامی، قدرتی جهانی است

وی با بیان این‌که گاهی خدا فراهم شدن مقدمات پیشرفت و عافیت اجتماعی را خود فراهم می‌کند، اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور با دو جریان مصادف شد که نخستین آن، برگشت ناو جنگی ایران از یک سفر طولانی در اقیانوس‌های دنیا بود، در دو، سه عرصه رزمایش آمریکا با کشورهای دیگر، ناو جنگی ما وارد شد، قد برافراشت و با این موفقیت بدون کوچک‌ترین مشکل به کشور بازگشت.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که دنیا به این نتیجه رسید که اقتدار ایران تنها داخل کشور و خاورمیانه نیست بلکه نظام ما به بلوغی رسیده که توانسته اقتدار جهانی پیدا کند، تصریح کرد: اگر دنیا به این نقطه متوجه شد که می‌شود در سایه ولی‌فقیه به نیابت ولایت معصوم، یک نظام مقتدر جهانی ایجاد کند، همان زمینه اولیه فراهم شدن برای ظهور و جهانی‌شدن اسلام است.

شکست محاصره لبنان به دست ایران

وی افزود: امتیاز دوم سفر به اجلاس شانگهای این بود که شرکت رئیس‌جمهور به‌عنوان اولین سفر خارجی و اولین شرکت در یک سازمان بین‌المللی، زمانی صورت گرفت که ایران توانست آمریکا و اروپا را در محاصره لبنان به‌عنوان مرکز قدرت مقاومت و حزب‌الله زمین‌گیر کند و شکست دهد.

امام جمعه مشهد مقدس به سوخت‌رسانی جمهوری اسلامی به لبنان اشاره و بیان کرد: آمریکا و اروپا دیدند در کشوری که فرانسه جزو املاک خود می‌دانست و آمریکا به دنبال سلطه بر آن بود، جایگاهی ندارند

وی اضافه کرد: ایران آمد مردم را از این انحصار نجات داد، کار به آنجا رسید که روز گذشته اتحادیه اروپا تحریم لبنان را لغو کرد چون دیدند که رئیس‌جمهور به سازمان شانگهای رفته و اگر قرار باشد تحریم‌ها ادامه پیدا کند، دیگر جایی برای نفوذ آمریکا و اروپا نمی‌ماند و این عروس خاورمیانه دیگر از محوطه جولان آن‌ها خارج می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: وقتی قرار شد مردم با اخلاص به میدان بیایند و مسئولان با اخلاص در عرصه مدیریت وارد شوند، در هر قدمی دشمن را شکست داده و به اسلام عزت می‌دهند.

کد خبر 5306890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha