۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۵

ظهر امروز صورت گرفت؛

افتتاح کارگاه شمیم خدمت در روستای «ننله» سنندج

افتتاح کارگاه شمیم خدمت در روستای «ننله» سنندج

سنندج- همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، کارگاه صنایع دستی شمیم خدمت با حضور مسئولین استانی در روستای «ننله» شهرستان سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان ظهر پنچشنبه در مراسم افتتاح کارگاه صنایع دستی شمیم خدمت، اظهار کرد: از محل موقوفات استان بیش از ۴۰۰ میلیون ریال جهت تجهیز کارگاه خیاطی مرکز شمیم خدمت هزینه شده که زمینه لازم برای اشتغالزایی ۲۱ بانوی سرپرست خانواده را در این مرکز فراهم آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاروند خاطر نشان کرد: این مرکز با همکاری آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولتی آماده و مجهز شده و بزودی کارگاه خیاطی و صنایع دستی نیز از محل موقوفات تجهیز و شروع به کار خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف کردستان با تقدیر از مؤسسه خیریه روستای ننله خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم با آموزش، توانمندسازی و افزایش دانش و مهارت افراد زمینه راه اندازی کسب و کارهای خانگی، ایجاد درآمد پایدار و در نتیجه رونق اقتصادی و معیشتی خانواده‌های نیازمند ساکن در این منطقه را فراهم کنیم.

تلاش‌های اداره اوقاف در راستای محرومیت زدایی و حمایت از تولید قابل تقدیر است

محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران نیز در این افتتاحیه نقش موقوفات را در محرومیت زدایی و حمایت از تولید بسیار تأثیر گذار دانست و گفت: خوشبختانه اداره اوقاف و امور خیریه کردستان به خوبی نقش خود را در محرومیت زدایی و حمایت از تولید در این منطقه محروم انجام داده است و امیدواریم دامنه این حمایت روز به روز گسترش یابد.

وی با تقدیر از دست اندر کاران راه اندازی این کارگاه تولیدی بیان داشت: امید است در آینده نزدیک شاهد حمایت هرچه بیشتر موقوفات شهرستان سنندج از کارگاه‌های تولیدی کوچک و کم بضاعت در زمینه آموزش و کار آفرینی باشیم.

فلسفه وقف در تاریخ حمایت از محرومین بوده است

زارعی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان نیز در این برنامه با تقدیر از خیرین و دست اندرکاران راه اندازی این کارگاه صنایع دستی اظهار کرد: فلسفه وقف در طول تاریخ حمایت از محرومین بوده و امروز نیز شاهد این موضوع هستیم که اوقاف و امور خیریه کردستان با حضور به موقع و تأثیر گذار در تجهیز این کارگاه خیاطی و صنایع دستی زمینه اشتغال را برای بیش از ۲۱ نفر فراهم آورده است.

وی خدمت جهادی را از وظایف مسئولین استان دانست و گفت: را اندازی اینچنین کارگاه‌هایی نیاز به اهتمام همگانی مسئولین دارد به طوری که هم اکنون آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و نهادهای بسیاری با وحدت و یکپارچگی زمینه را برای خدمت رسانی به این منطقه فراهم کرده‌اند.

کد خبر 5311834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha