مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد؛

حمایت سازمان تبلیغات ازهیات‌ها در برگزاری برنامه‌های دهه سوم صفر

حمایت سازمان تبلیغات ازهیات‌ها در برگزاری برنامه‌های دهه سوم صفر

حجت‌الاسلام مجید باباخانی از برگزاری جلسات توجیهی این اداره با هیات‌های مذهبی سراسر کشور در راستای برگزاری بهتر مراسم دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه‌های دهه آخر صفر اظهار داشت: مجموعه تشکل‌های دینی تاکنون جلسات توجیهی در این رابطه با شورای هیئات و شورای مداحان کشور برگزار کرده است تا شاهد تسهیل گری لازم در سطح استان‌ها بابت اجرای برنامه‌های دهه آخر صفر باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های ۲۸ صفر از سوی آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی گفت: طی جلساتی، مسیرهایی در مشهد مقدس با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای پیاده‌روی در این روز مشخص شدند و علاوه بر آن نیز، مکان‌هایی برای ساماندهی موکب‌ها و اماکنی هم در اطراف حرم مطهر امام رضا علیهم‌السلام برای برگزاری مراسم هیأت‌های مذهبی تدارک دیده‌شده است که انشا الله باقوت انجام خواهد شد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از حمایت برنامه‌های هیأت‌های مذهبی در همه استان‌های کشور در مورد برنامه‌های دهه آخر صفر خبر داد و افزود: مشکلاتی که هیأت‌های مذهبی به «سامانه صدای هیئت» گزارش دادند را به جدیت پیگیری می‌کنیم.

حجت‌الاسلام باباخانی در مورد کیفیت برنامه‌های اربعین در سطح استان‌ها بابیان اینکه حتماً گزارش تجمیعی استان‌ها در این مورد به‌زودی ارائه خواهد شد تصریح کرد: تمامی استان‌های کشور برنامه‌های مفصلی را با برپایی موکب‌های اربعین تدارک و اجرا کردند و در شهر تهران نیز با همکاری شهرداری و سپاه پاسداران، پیاده‌روی جاماندگان اربعین به‌صورت منظم و گسترده برگزار شد.

به گفته وی، همه استان‌های کشور در روز اربعین مبادرت به پیاده‌روی جاماندگان اربعین داشتند و اداره تشکل‌ها نیز بر اساس توان خود حمایت‌های لازم را از این نوع مراسم انجام داده و در جهت راه‌اندازی برنامه‌های متوقف‌شده مذهبی نیز تلاش کرده است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان ضمن قدردانی از تمامی هیأت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم اربعین و سایر عزاداری‌ها؛ در مورد کیفیت برنامه‌های اربعین در عراق به مشکلات عدیده در اعزام زائران به عراق اشاره کرد اما توضیح بیشتر آن را موکول به فرصت دیگری کرد و گفت: متأسفانه متولی مشخصی در برنامه اربعین دیده نمی‌شود و همواره شاهد نوعی بی‌نظمی در عرصه‌های فرهنگی و محتوایی در این زمینه هستیم که رفع آن اهتمام ویژه‌تری را می‌طلبد.

کد خبر 5320346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha