۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷

مهر از مشهد گزارش می‌دهد؛

دلدادگان اهل بیت در عزای عالم آل محمد/ اقامه نماز ظهر شهادت

دلدادگان اهل بیت در عزای عالم آل محمد/ اقامه نماز ظهر شهادت

مشهد ـ زائران زیادی از نقاط مختلف کشور خود را به حریم نور رسانده اند تا عزادار علی بن موسی‌الرضا باشند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مشهد مقدس در دهه پایانی صفر هر ساله میزبان خیل زائرانی است که در عزای ولی‌نعمتشان امام علی بن موسی‌الرضا (ع)، خود را به حرم مطهر می‌رسانند و اشک سوگ خود را به بارگاهش تقدیم می‌کنند.

خیابان‌های منتهی به حرم رضوی مملو از عاشقان و دلدادگان اهل بیت (ع) است، کسانی که پس از مدت‌ها دوری از زیارت و دلتنگی که به‌خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا مانع حضور آنان در حرم مطهر امام هشتم شده بود، قدم‌های خود را بلندتر برمی‌داشتند.

هرچند دو سال است مشهد دیگر شاهد حضور میلیونی زائران در دهه پایانی صفر نیست اما شوق خدمت به محبان اهل بیت در مجاوران از بین نرفته و امسال با حضور تعداد بیشتری از زائران، تمام توان خود را برای خدمت به آنان به کار گرفته‌اند.

موکب‌های پذیرایی در گوشه و کنار به چشم می‌خورد، چای، شربت، میوه و غذای گرم در این موکب‌ها آماده و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

دلدادگان اهل بیت در عزای عالم آل محمد/ اقامه نماز ظهر شهادت

امسال مشهد میزبان زائرانی است که با نیتی خالص و دلی مالامال از محبت اهل بیت، پیاده قدم در مسیر نور گذاشته‌اند و با پای پیاده خود را به حریم رضوی رسانده‌اند، پرچم‌های برافراشته در دستان آنان، دستار پیچیده بر سر، کفش‌ها و لباس‌های خاک‌آلودی که غبار راه بر آنان نشسته تا به مشهد برسند و غبار دل بزدایند، زائرانی که جای خالی‌شان در سال گذشته بسیار حس می‌شد،.

مراسم عزاداری روز شهادت امام رضا (ع) امروز در حرم مطهر و نقاط مختلف مشهد و استان با حضور علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.

مراسم حرم مطهر رضوی از ساعت ۹ صبح با سخنرانی و بیان «شهادتنامه امام رضا (ع)» توسط آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی آغاز شد، این مراسم با مداحی و عزاداری امیر عارف تا اذان ظهر به افق مشهد ادامه یافت.

آیت‌الله علم‌الهدی در این مراسم به نقشه‌ها و فتنه‌های مأمون برای تضعیف امام رضا (ع) اشاره و اظهار کرد: مأمون شیطانی بود که قصد نابودی جریان امامت را داشت.

وی ادامه داد: مأمون دستور داد تا امام را از مسیر بصره و کویر عبور دهند تا در بین راه با مردم ارتباطی نداشته باشند تا از این طریق مانع اطلاع مردم شود.

پس از این مراسم، نماز ظهر شهادت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی اقامه شد و مردم برای مراسم عزاداری چهارپایه‌خوانی با مداحی حاج میثم مطیعی، مهدی میرداماد، مهدی رسولی، مهدی سروری، جعفر ملائکه و دکلمه‌خوانی امیر حسین کرامتی در صحن پیامبر اعظم (ص) آماده شدند.

همزمان با شام شهادت ثامن‌الحجج (ع) نیز مراسم شام غریبان بعد از نماز مغرب و عشا با حضور خدام بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب حرم مطهر برگزار می‌شود.

کد خبر 5321739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha