۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۶

استاندار مرکزی اعلام کرد؛

بازگشت هپکو به چرخه کار و تولید

بازگشت هپکو  به چرخه کار و تولید

اراک- استاندار مرکزی گفت: شرکت هپکو با انعقاد قرارداد ساخت ۱۰۰ ماشین‌ معدنی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال به چرخه کار و تولید بازگشت.

استاندار مرکزی: رفع مشکلات هپکو در سایه عزم مدیریت کشور اراک-استاندار مرکزی با بیان اینکه خوشحالیم که این روزها هپکوی سال ۶۸ را شاهدیم، گفت: تمام قوه سه گانه، نمایندگان مجلس و تیم مدیریتی استان تماماً درگیر مسئله هپکو بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده شامگاه شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت هپکو عنوان کرد: روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم و شاید باید نشست و خاطرات این سال‌ها را نوشت. در این مدت فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کردیم.

وی ادامه داد: تمام قوه سه گانه، نمایندگان مجلس و تیم مدیریتی استان همگی درگیر مسئله هپکو بودند. بنده بارها در شورای تأمین استان اعلام کردم که اگر کارگری در خیابان اعتراض می‌کند حق دارد و براساس حق کارگران مسائل را پیگیری می‌کردیم. از زمانی که رفیعی به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است شاهد برنامه ریزی دقیق در هپکو هستیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: چهار سال پیش هشت هزار کارگر در استان دارای حقوق معوق بودند که این تعداد امروز به یک دهم کاهش یافته است و عمده این معوقات مربوط به کارخانجات بزرگ از جمله هپکو بود.

آقازاده گفت: هپکو چهره‌ای فراملی دارد و مشکلات آن مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفت که در نهایت با تلاش جمعی کشور در حل مسائل این شرکت به نتیجه رسیدیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: یک سال زمان برد تا دولت برای پذیرش هپکو توجیه و متقاعد شود و خوشبختانه سازمان تأمین اجتماعی آمد و ۶۰ درصد سهام با شش هزار میلیارد تومان واگذار شد و بدهی هپکو را پذیرفت و مشکل رفع شد.

وی ادامه داد: امروز پس از رفع همه این مشکلات، شاهد عقد بیش از ۱۰۰ قرارداد به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هستیم که خبری افتخارآمیز برای کشور قلمداد می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه خوشحالیم که این روزها هپکوی سال ۶۸ را شاهدیم، افزود: باید برنامه ۱۴۰۱ را از امروز تدوین کنیم، خرید قطعات و ماشین آلات مورد نیاز انجام گیرد و برای واردات ماشین آلاتی که در هپکو توان تولید آن وجود دارد، برنامه ریزی شود، اگر برنامه ریزی ۵ ساله صورت گیرد قطعاً وزارت صمت همکاری خواهد داشت و جلوی واردات ماشین آلات تولیدی در هپکو را خواهد گرفت.

استاندار مرکزی گفت: اگر برنامه ریزی داشته باشیم قطعاً می‌توان با افزایش تعداد کارکنان هپکو، بیکاری را در استان کاهش داد.

آقازاده در پایان بیان کرد: وضعیت امروز هپکو تودهنی محکمی به خارج نشینانی که به دنبال سوءاستفاده بودند، زد و این شرکت می‌تواند صادرکننده انواع ماشین آلات باشد. امیدواریم روزی شاهد صادرات هپکو به کشورهایی که تشنه تولیدات این شرکت هستند، باشیم.

کد خبر 5323396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha