۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۸

عباس زاده مشکینی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

استماع گزارش سردار مؤمنی درباره وضعیت قاچاق موادمخدر

استماع گزارش سردار مؤمنی درباره وضعیت قاچاق موادمخدر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر مهمان امروز کمیسیون بود و درباره وضعیت قاچاق موادمخدر توضیحاتی ارائه کرد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: سردار مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مهمان امروز کمیسیون بود و در خصوص وضعیت قاچاق موادمخدر، تحولات افغانستان و آثار حضور چندین ساله آمریکا در افغانستان به جهت تولید موادمخدر، سیاست‌های جدید جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قاچاق موادمخدر و همچنین درمان معتادان گزارش مفصلی ارائه داد.

وی افزود: اعضای کمیسیون نیز سؤالاتی پیرامون مباحث مذکور مطرح کردند که سردار مؤمنی به آن‌ها پاسخ داد. همچنین ضمن آسیب‌شناسی سیستم مقابله با قاچاق موادمخدر، پیشنهادهایی ارائه شد و کمیسیون آمادگی خود را برای پرداختن به طرح و لوایح در حوزه تقنین و نظارت مربوط به مقابله با قاچاق موادمخدر، اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توضیح سیاست‌های جدید جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قاچاق موادمخدر، تصریح کرد: دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر درباره سیاست‌های جدید پیرامون ظرفیت‌هایی که ایجاد شده برای جمع‌آوری و نگهداری معتادان به ویژه معتادان متجاهر تدوین کرده است. اجرای این سیاست‌ها هزینه دارد و به امکانات خاصی نیاز است، البته اشاره داشت که امکاناتی در پایتخت ایجاد شده است.

عباس‌زاده مشکینی اظهار کرد: سردار مؤمنی همچنین اذعان داشت که شاهد توقف رشد مصرف موادمخدر در بین دانش‌آموزان و دانشجویان هستیم.

کد خبر 5324303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha