۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۴

توسط انتشارات سیمای شرق؛

«تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها» به چاپ پنجم رسید

«تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها» به چاپ پنجم رسید

کتاب «تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها» نوشته حسن درزیان رستمی توسط انتشارات سیمای شرق به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها» نوشته حسن درزیان رستمی به‌تازگی توسط انتشارات سیمای شرق به چاپ پنجم رسیده است.

چاپ اول این‌کتاب سال ۹۵ به بازار آمد و اکنون نسخه‌های چاپ سومش وارد کتابفروشی‌ها شده‌اند. «تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها» ۵ فصل و ۱۰۳ صفحه دارد که در این‌پنج‌فصل شامل تعاریف و مفاهیم تحلیل محتوا، مراحل تحلیل محتوای رسانه‌های مکتوب، تحلیل محتوای رسانه‌های شنیداری، تحلیل محتوای رسانه‌های دیداری تلویزیون و تحلیل محتوای رسانه‌های اینترنتی است.

کتاب پیش‌رو، تکنیک‌های عملی تحلیل محتوای رسانه‌های مختلف مکتوب، صوتی، تصویری و اینترنتی را با شیوه‌ای ساده و با تمرین‌های عملی و کاربردی آموزش می‌دهد. این کتاب حاصل تجربه علمی و عملی مؤلف در زمینه تدریس تکنیک‌های تحلیل محتوای رسانه‌ها و انجام پژوهش‌های مبتنی بر تحلیل محتوا در رسانه‌های اینترنتی و به‌ویژه وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها برای مراکز تحقیقاتی متعدد کشور است.

در بخشی از سرآغاز کتاب «تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها» آمده است:

«تحلیل محتوا یکی از ‌روش‌های مهم تحقیق در علوم انسانی و اجتماعی است و کاربرد فراوانی در پژوهش‌های اجتماعی به‌خصوص ارتباطات و رسانه‌ها دارد. رسانه‌های مختلف از جمله روزنامه‌ها و مجلات، رادیو و تلویزیون، وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های اینترنتی بیشترین حجم اطلاعات و محتوا را منتشر می‌کنند که بررسی عینی و منظم این محتواها می‌تواند نتایج قابل‌توجهی برای محققان و پژوهشگران داشته باشد.

مدیران و کارشناسان ارتباطات اعم از خبرنگاران، متصدیان روابط‌عمومی و کارگزاران رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و دیجیتال با بهره‌گیری از روش‌های پژوهشی نوین، قادر خواهند بود علاوه بر درک عمیق‌تر مسائل و چالش‌های جامعه، به ارائه راه‌حل‌های بنیادی و مؤثر بپردازند که در این صورت گام‌های جدی‌تری در مسیر رشد و توسعه کشور برداشته خواهد شد.»

کد خبر 5327896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha