۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۹:۲۰

روح‌الله جعفری به مهر خبر داد؛

در انتظار اعلام زمان اجرا هستم/ پژوهشی درباره کانون پرورش فکری

در انتظار اعلام زمان اجرا هستم/ پژوهشی درباره کانون پرورش فکری

روح‌الله جعفری با اشاره به اینکه در انتظار مشخص شد زمان اجرای نمایشش در مجموعه تئاترشهر است از پژوهش جدیدی درباره شکل‌گیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خبر داد.

روح‌الله جعفری کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌هایش اخیرش به خبرنگار مهر گفت: سال ۹۸ برای اجرا در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر ۲ نمایشنامه «مهاجران» ماتئی ویسنی‌یک و «گمشدگان» بهرام بیضایی را پیشنهاد داده بودم که بعد از بررسی در شورا، مدیر برنامه‌ریزی وقت مجموعه به من اعلام کرد که نیمه اول سال ۹۹ می‌توانم متنم را به صحنه ببرم که متاسفانه به شروع و گسترش بیماری کرونا روبرو شدیم که در نتیجه سالن‌ها تعطیل شد و اجرای ما نیز به تعویق افتاد. منتظر نوبت اجرا در نیمه دوم سال ۹۹ شدیم که باز هم پیک‌های مختلف بیماری کرونا که موجب تعطیلی فعالیت‌های تئاتری می‌شد اجرای ما را نیز منتفی کرد.

وی ادامه داد: در نهایت با بهتر شدن روند گسترش بیماری و واکسیناسیون طیف بیشتری از مردم تصمیم به اجرای نمایش گرفتم و از همین رو طی صحبتی که با ابراهیم گله دارزاده رئیس مجموعه تئاترشهر داشتم قرار بر این شد که آبان ماه نوبت جدید اجرا را تا قبل از پایان سال به من اعلام کنند البته امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد و پیک ششم کرونا باعث تعطیلی مجدد فعالیت‌های تئاتری نشود چون باید فرصت تمرین و آماده سازی نمایش را داشته باشیم همچنین با توجه به زمانی که به ما اعلام می‌کنند، باید تصمیم بگیرم که کدامیک از نمایشنامه‌های پیشنهادی‌ام را برای اجرا آماده کنم.

کارگردان «ریچارد سوم اجرا نمی‌شود» درباره اجرای نمایش «هیولاخوانی» نیز عنوان کرد: همچنین قرار بود فروردین و اردیبهشت ۹۹ نیز نمایش «هیولاخوانی» نوشته نغمه ثمینی را در تالار حافظ به صحنه ببریم که با وجود سه ماه تمرین به دلیل وقوع پاندمی کرونا این اجرا نیز لغو شده است. امیدوارم واکسیناسیون کامل مردم در دستور کار قرار گیرد و شرایطی فراهم شود تا این نمایش نیز بتواند به اجرا برسد. همچنین انتظار می‌رود که به خانواده فرهنگ و هنر که در طول ۲ سال اخیر خسران‌های زیادی را متحمل شدند، توجه بیشتری شده و با افرادی که عزیزانشان را از دست دادند، همدردی شود.

جعفری در پایان درباره فعالیت‌های پژوهشی‌اش توضیح داد: بعد از به فرجام رسیدن آخرین پژوهشم که «تالار ۲۵ شهریور (سنگلج)» نام داشت و در ۲ جلد به تاریخچه و فعالیت‌های این تالار از ابتدا تا سال ۵۷ و از سال ۵۷ تا امروز می‌پرداخت روی پژوهش دیگری متمرکز شدم که بر شکل‌گیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متمرکز است. کانون پرورش فکری تاثیر شگرفی بر آشنایی و علاقه مند کردن کودکان و نوجوانان و مردم اقشار مختلف به فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله موسیقی، تئاتر و سینما داشته است. البته به دلیل کمبود اسناد و مدارک معتبر روند پژوهش به کندی پیش می‌رود اما امیدوارم بالاخره بتوانم این کار پژوهشی را به نتیجه برسانم.

کد خبر 5328712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha