۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۰۲

رئیس علوم پزشکی استان زنجان:

۸۳ درصد زنجانی ها واکسینه شدند

۸۳ درصد زنجانی ها واکسینه شدند

زنجان-رئیس علوم پزشکی استان زنجان از تزریق واکسن برای ۸۳ درصد از جامعه هدف خبر داد و گفت: حدود ۵۰ درصد از این جمعیت هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش عصر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا در استان به خوبی جلو می‌رود، گفت: قسمت عمده فوتی‌ها به دلیل تزریق واکسن نبوده است، بلکه فوتی‌ها بیماری دیگری داشته‌اند.

وی از تزریق واکسن برای ۸۳ درصد از جامعه هدف خبر داد و اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از این جمعیت هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تزریق واکسن ۸۷ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان زنجان اشاره کرد و گفت: درصد تزریق هر دو دز واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال ۴۷ و برای افراد بالای ۱۲ سال بیش از ۴۳ درصد گزارش شده است.

قزلباش آمار تزریق واکسن در استان زنجان را بیش از یک میلیون ۳۵ هزار دز اعلام کرد و ابراز داشت: بیش از ۷۰۰ هزار دز از این آمار دو دز واکسن دریافت کرده‌اند و با تمهیدات فراهم شده، زنجان جزو استان‌های موفق در تزریق واکسن کرونا است.

وی به کاهش روند مراجعات سرپایی کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیماران بستری با شیب کم در حال وقوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از احتمال شیوع پیک ششم ویروس کرونا در نیمه دوم آبان ماه خبر داد و گفت: اگر برای بالای ۸۵ درصد از جامعه هدف تزریق دو دز واکسن انجام شود، ارتفاع شیوع کاهش می‌یابد.

قزلباش تصریح کرد: تزریق دوز سوم واکسن برای دو گروه در دستور کار قرار گرفته و روند تزریق به کادر درمان از دو هفته پیش آغاز شده است.

کد خبر 5329723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha