۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱

به مدت ۶۰ روز برقرار می شود؛

اعلام وضعیت فوق العاده در اکوادور

اعلام وضعیت فوق العاده در اکوادور

رئیس جمهور اکوادور در آستانه دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، «گیرمو لاسو» رئیس جمهور اکوادور همزمان با افزایش چشمگیر جنایات خشونت آمیز و شورش های مرگبار در زندان های این کشور وضعیت فوق العاده ۶۰ روزه اعلام کرد.

رئیس جمهور اکوادور در همین رابطه در تلویزیون این کشور اعلام کرد: نیروهای مسلح و پلیس ما با قدرت در خیابان ها حاضر می شوند زیرا ما در سراسر کشور وضعیت فوق العاده اعلام می کنیم.

اعلام وضعیت فوق العاده در آستانه سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به این کشور صورت می گیرد. لاسو و بلینکن در مورد مسائل امنیتی، دفاعی و تجاری بحث خواهند کرد.

همزمان با این اعلامیه، دولت قادر خواهد بود ۳ هزار و ۶۰۰ نظامی و پلیس را برای گشت زنی در ۶۵ زندان این کشور و همچنین افزایش حضور آنها در خیابان بسیج کند.

اکوادور چیزی در حدود یک هزار و ۹۰۰ فقره قتل در سال جاری ثبت کرده است و بیش از یک هزار و ۴۰۰ مورد در کل سال ۲۰۲۰ ثبت شده است.

اخیرا نیز این کشور شاهد خونین ترین شورش و کشتار در زندان هایش بود که منجر به کشته شدن ۱۱۸ زندانی و زخمی شدن ۷۹ تن دیگر از زندانیان شد، به طوری که مقامات این کشور مجبور به استفاده از نظامیان ارتش برای فروکش کردن این غائله شدند.

خونین ترین این حوادث در ماه فوریه رخ داد و آن زمانی است که ۷۹ زندانی در یک شورش همزمان در سه زندان جان باختند. در ماه جولای نیز، ۲۲ زندانی دیگر در زندان «لیتورال» جان خود را از دست دادند و این در حالی بود که در ماه سپتامبر یک زندان نیز توسط پهپاد مورد حمله قرار گرفت که البته تلفاتی در پی نداشت.

کد خبر 5331109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha