۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹

سرپرست دانشگاه:

دانشگاه الزهرا از دانشگاه های دورافتاده محروم تر است

دانشگاه الزهرا از دانشگاه های دورافتاده محروم تر است

سرپرست دانشگاه الزهرا گفت: جای تاسف دارد دانشگاهی که در قلب تهران واقع شده اما به لحاظ برخورداری از امکانات و اعتبارات از دانشگاه های دورافتاده محروم تر است و وزارت علوم باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریده حق بین در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه الزهرا که امروز با حضور وزیر علوم برگزار شد، گفت: مسیر و ریل گذاری که توسط رئیس سابق دانشگاه داشته و اقداماتی که در راستای ارتقا علمی دانشگاه انجام شده، با همان توان ادامه خواهیم داد.

وی افزود: سعی می کنم دستاوردهای نیکوی مدیران سابق دانشگاه را حافظ باشم و در جهت چابک سازی فرآیندها کوشا باشم. همچنین در جهت ارتقا و تقویت علوم انسانی تا جایی که به جایگاه شایسته ای برسد، تلاش خواهم کرد.

سرپرست دانشگاه الزهرا گفت: یکی از وظایفی که برای خود فرض می دانم آن است که در خصوص ماموریت دانشگاه الزهرا یعنی مطالعات زنان و خانواده، اهتمام داشته باشم. انتظار می رود دانشگاه الزهرا اندیشکده ای برای بررسی و حل مسائل زنان در کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم که وظیفه ما باید تربیت دختران و بانوانی دانشمند در تراز نظام اسلامی باشد. جای تاسف دارد دانشگاهی که در قلب تهران واقع شده اما به لحاظ برخورداری از امکانات و اعتبارات از دانشگاه های دورافتاده محروم تر است و وزارت علوم باید بیشتر توجه کند.

حق بین با اشاره به سرانه فضای بسیار اندک دانشگاه، گفت: سرانه فضای دانشگاه ۴ مترمربع است که به واقع قابل تامل است. سرانه فضای آزمایشگاهی نیز ۱.۹ مترمربع است و دختران ما در شرایط نامطلوبی کار می کنند. انتظار همه همکاران ما توجه خاص است و قول می دهم به ازای کوچکترین قدمی که برای این دانشگاه برداشته می شود، خروجی های چند برابر را شاهد خواهید بود.

سرپرست دانشگاه الزهرا با بیان اینکه بخش زیادی از اراضی دانشگاه موقوفه است و برای آنها دانشگاه اجاره می پردازد، تاکید کرد: از مساحت ۱۴ هکتاری دانشگاه، فقط ۵ هکتار آن در دست دانشگاه است؛ متاسفانه بابت اراضی که به سختی آزاد شده و به دانشگاه بازگشته، هزینه های زیادی پرداخت شده است و انتظار داریم وزارت علوم نسبت به این موضوع نظر ویژه ای داشته باشد.

کد خبر 5332560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha