۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۷:۴۸

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان:

نمونه‌های عملی وحدت را در جامعه به نمایش بگذاریم

نمونه‌های عملی وحدت را در جامعه به نمایش بگذاریم

زاهدان - نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: نمایش عملی وحدت مستلزم ظهور کرامت های اخلاقی، از خودگذشتگی، ایثار، انصاف، تواضع، بصیرت، هوشیاری و پرهیز از خودخواهی و کارهای جاهلانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی چهارشنبه شب در همایش ائمه جمعه استان ضمن گرامیداشت هفته وحدت به قرائت و تفسیر آیه ۱۰ سوره مبارکه حجرات پرداخت و اظهار داشت: مؤمنان، برادر یکدیگر هستند و اگر درگیری و نزاع بین برادران پیش آمد باید از خداوند بترسند و این واژه ایمان در آیه قرآن زمینه برادری همه مسلمانان است و خداوند عوامل زمینه ساز خدشه بر وحدت را حرام کرده است.

امام جمعه زاهدان افزود: عیب جویی، غیبت، قرار دادان القاب بر روی دیگر و تجسس از جمله عواملی است که طبق قرآن از آن منع شده است زیرا بر هم زننده وحدت بین مسلمین است.

آیت‌الله محامی با بیان اینکه وحدت دارای ابعاد مختلف است، خاطرنشان کرد: وحدت در بین علما نیازمند این است که علما در روابط بین خود وحدت و مودت داشته باشند زیرا در جایگاه خاصی قرار داشته و در پیشگاه مردم هستند و نمی‌توانند مردم را به رعایت مسائل توصیه اما خود به آن عمل نکنند.

وی ادامه داد: انس، الفت و اخوت بین علما، مسئولان و مردم یکی دیگر از ابعاد وحدت می‌باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان گفت: برای رشد در زمینه‌های مختلف نیازمند وحدت در جامعه هستیم و علما باید با مردم احساس برادری و یکرنگی داشته و مشکلات و موفقیت آنها را از خود بدانند.

وی اظهار داشت: در مواجهه با مسئولان نگاه ما باید نگاهی برادرانه باشد و در پیگیری مطالبات مردم زبان تند و نا به جا نداشته باشیم.

محل بیان گلایه‌ها در خطبه‌های نماز جمعه نیست

وی ادامه داد: محل بیان گلایه‌ها آن هم با زبان تند در خطبه‌های نماز جمعه نیست زیرا در چنین صورتی فرد مسئول یا سکوت کرده و یا به لجبازی خواهد پرداخت که در نهایت کاری پیش نخواهد رفت.

امام جمعه زاهدان افزود: در صورت انجام همه پیگیری‌ها و عدم دریافت نتیجه آخرین مرحله کار طرح گلایه‌ها آن هم با رعایت انصاف و زبانی نرم در خطبه‌های نماز جمعه می‌باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: وحدت در میان مردم از همه اقوام و مذاهب یکی از نیازهای ضروری و دارای اولویت جامعه اسلامی به خصوص در استان ماست و متأسفانه گاهی برخی علمای شیه و سنی به علت عدم شناخت از فضای سیستان‌وبلوچستان باعث ایجاد تفرقه و درگیری می‌شوند.

آیت‌الله محامی بر حل مشکلات میان شیعه و سنی در فضای داخل استان تاکید کرد و گفت: باید نمونه عملی وحدت را نشان دهیم و نیازمند کرامت‌های اخلاقی، از خودگذشتگی، ایثار، انصاف، تواضع، بصیرت، هوشیاری و پرهیز از خودخواهی، تکبر و کارهای جاهلانه هستیم.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان خواستار اهتمام جدی به امر به معروف و نهی از منکر شد و تاکید کرد: دو واجب فراموش شده ابزاری برای اصلاح جامعه و نیازمند اقدامات مختلف از جمله احیای ستادهای امر به معروف و نهی از منکر و نیز ارائه آموزش می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان ضمن تشکر از تدوین اطلس نیازهای فرهنگی هر شهرستان توسط ائمه جمعه خاطر نشان کرد: تدوین این سند برای اطلاع از نقاط ضعف و برنامه ریزی در جهت رفع موانع و مشکلات و اولویت بندی کار بسیار مهم است.

کد خبر 5332811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha