۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان:

حمایت مسئولان از هنرمندان دوران دفاع مقدس ضروری است

حمایت مسئولان از هنرمندان دوران دفاع مقدس ضروری است

رشت- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به مغفول ماندن بسیاری از حوزه های دفاع مقدس، گفت: حمایت مسئولان از هنرمندان دوران دفاع مقدس ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین مصطفی‌پور پیش از ظهر شنبه در آئین اختتامیه بخش استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس و اختتامیه دومین جشنواره استانی تئاتر سنگر با اشاره به تاریخ و ادبیات حوزه دفاع مقدس، گفت: ثبت آثار دوران دفاع مقدس توسط هنرمندان و فرهیختگان این عرصه مایه افتخار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود: ادبیات پایداری آئینه تمام نما رشادت ملتی است که مظلومانه مقابل جهان باطل ایستاد و حماسه آفرید و از خودگذشتگی کرد.

وی ثبت و نشان دادن حماسه‌های دوران دفاع مقدس را نیازمند هنر و ادبیات فاخر دانست و تصریح کرد: ادبیات وزین و فاخر فرهنگ دوران دفاع مقدس را به درستی ماندگار کرده و به نسل بعد انتقال می‌دهد.

مصطفی‌پور با اشاره به سرعت بالای تغییرات و جایگاه مهم رسانه در انتقال مفاهیم، بیان کرد: هنرمندان زیادی در حوزه مقاومت و ادبیات پایداری فعالیت می‌کنند که هر کدام از آنها با توجه به توان خود در این راستا تلاش می‌کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه فعالان حوزه دفاع مقدس به گردن مسئولان حق دارند، گفت: امیدواریم رویکرد فعلی تقویت شود و همه دستگاه‌های متولی فرهنگ وارد میدان شوند زیرا در حوزه دفاع مقدس کار ناتمام و مغفول مانده بسیاری وجود دارد.

وی ادامه داد: حوزه دفاع مقدس گنجینه‌های فراوانی دارد که تا امروز با وجود اقدامات انجام شده، جای کار زیادی دارد و همه بزرگان و مسئولان فرهنگی باید از هنرمندان این عرصه حمایت کنند.

مصطفی‌پور با تاکید بر ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای نمایش آثار مربوط به دوران دفاع مقدس، بیان کرد: موزه دفاع مقدس گیلان در حال تکمیل است اما از آنجایی که بودجه ملی زیادی ندارد نیازمند استفاده بیشتر از ظرفیت مسئولان استانی هستیم.

کد خبر 5334215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha