۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹

وزیر ارتباطات:

«شبکه ملی اطلاعات» به معنای قطع ارتباط با اینترنت جهانی نیست

«شبکه ملی اطلاعات» به معنای قطع ارتباط با اینترنت جهانی نیست

مشهد ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف ایجاد «شبکه ملی اطلاعات»، ایجاد شبکه قدرتمند و پرظرفیت داخلی برای ارائه خدمات فضای مجازی در داخل کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع‌پور پیش از ظهر شنبه در بازدید از «پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات» مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فضای مجازی از لحاظ پلتفرم‌ها و تولید محتوا مستقل نیستیم از این رو نیازمند عزمی هستیم تا با یاری استارتاپ‌ها، استقلال کشور در حوزه فضای مجازی تحقق یابد.

وی ادامه داد: می‌توان با ظرفیت داخلی موجود محتواهای فاخر و جذاب برای استفاده در فضای مجازی کشور تولید کرد و حتی از این طریق، فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی را به دیگر کشورهای جهان معرفی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات مشهد، تصریح کرد: نیروهای متخصص و سختکوش در این مجموعه توانسته‌اند ظرفیت‌های زیادی ایجاد و یک مکان بلااستفاده را در این ساختمان به مجموعه‌ای پویا تبدیل کنند که لازم است چنین مجموعه‌هایی در کشور توسعه یابند.

وی با اشاره به فضاسازی‌های رسانه‌ای پیرامون شبکه ملی اطلاعات، تأکید کرد: «شبکه ملی اطلاعات» به معنای قطع ارتباط با شبکه اینترنت جهانی نیست بلکه هدف آن ایجاد یک شبکه قدرتمند و پرظرفیت داخلی برای ارائه خدمات فضای مجازی در داخل کشور است.

زارع‌پور افزود: اطلاع‌رسانی و تبلیغ فعالیت‌های پارک فناوری اطلاعات مشهد و بازاریابی برای ارائه خدمات آن به مصرف‌کنندگان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5334314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Amin US ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      2 0
      خیلی هم عالی . فقط شما خودتون از اون اینترنت ملی استفاده کنین و مردم هم آزادانه از اینترنت بین مللی استفاده کنن . اینطوری کسی هم مشکلی با این طرح نداره .
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      1 0
      انرژی و وقت سرمایه تون رو روی خدمات دادن به مردم بگذارین اینترنت هیچ زیانی به کشور وارد نخواهد کرد.هزینه این کارها رو صرف ایجادشغل کنین و بزارین چرخش آزاد اطلاعات باشه تا رانت خواران و افرادی نظیر خاوری ها زودتر از موقع شناسایی بشن
    • ا IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      معلومه به معنای قطع شبکه جهانی نیست به معنی اماده سازی طرح صیانت هسا
    • فرزانه IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      والا تابستون برای امتحان مربیگری مثلا می خواستم طبق تعریفها شبکه ملی رو منبع امتحانم قرار بدم وارد که شدم مطالب بی ربط داشت تبلیغ بود کانالهای خالی داشت همش تبلیغهای بی مورد، اون فایلها و نمونه تمرینها رو نداشت منم عصبانی شدم همشون رو پاک کردم اگه می خواستم با این وضع امتحان بدم که مردود میشدم
    • فرزانه IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      خیلی عذر میخوام اگه شاگردام ازم سوالات به روز بپرسن با اون وضع که نمیشه به ‌شاگردام بگم ببخشید منابعم ناقص و بی ربطن
    • فرزانه IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      بعدش خودتون رو جای من بذارین با وضع اگه اطلاعاتم در کنار تجربیاتم کامل نباشه که ابروم جلوی شاگردهام میره
    • فرزانه IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      می خوام بهترین مربی و داور کشورم باشم خواهش می کنم تازه هدفمو پیدا کردم و دارم بهش میرسم و این تنها ارزویی که به عنوان دهه شصتی دارم بعدش نوبت مسابقه هاست و ثبت رکورد ورزشی، سالها در به در و اواره بودم تا به این مرحله رسیدم خواهش می کنم قسمتون میدم من رو درک کنید بیشتر از این چیزی نمیخوام
    • فرزانه IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      37 ساله بهترین از روزهای عمرم واسه پیدا کردن رشته مربیگری هدر رفت چون قبلش همچین چیزی به طور گسترده نبود منم در به در و اواره همش منتظر همچین روزایی بودم که کی میشه یه روز بیاد وارد مربیگری بشم و تو رشته های مورد علاقم بهترین باشم تو حسرتش بودم هیچ چیزی نمی خواستم و نمی دیدم
    • آرمان IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      آقای وزیر اگه به معنای قطع اینترنت جهانی نیس پس چیه پس لابد میخواین با اینترنت بین الملل رقابت کنین....