۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز:

۲۲۳ مبتلای جدید به کرونا در فارس بستری شدند

۲۲۳ مبتلای جدید به کرونا در فارس بستری شدند

شیراز - مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند و تعداد کل بستری حال حاضر به یک هزار و ۶۶۰ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح اله حسینی بعد از ظهر دوشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با بیان تازه‌ترین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس، از عموم مردم خواست تا در صورت بروز علائم ابتلاء به کرونا، در سریع‌ترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۸۸۰ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۷۳۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۲۲ هزار و ۳۸۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۱۲ هزار و ۱۴۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۸ هزار و ۹۰۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع تاکنون، ۴۷۱ هزار و ۲۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر حسینی با بیان اینکه ۲۲۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، افزود: هم اکنون هزار و ۶۶۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۰۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر ابتلاء به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون نیز به عدد شش هزار و ۹۰۴ نفر رسیده است.

او در ادامه از از بهبودی ۴۵۷ هزار و ۴۸۷ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۹۲۵ هزار و ۹۶۹ دوز نوبت اول و یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۸۶۸ دوز نوبت دوم واکسن کرونا ویروس در مراکز واکسیناسیون استان فارس تزریق شده است، افزود: با ۲۶ هزار و ۶۴۹ دُز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به چهار میلیون و ۸۸۴ هزار و ۸۳۷ دُز رسید.

این مقام مسؤول در دانشگاه با اشاره به روند افزایش آمار بستری بیماران با حال عمومی بد در بخش‌های بیمارستانی افزود: همان گونه که در آمارها اشاره شد، تعداد این بیماران از حدود ۱۰ درصد کل بیماران بستری به بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته و این یک زنگ خطر است؛ همچنین خطر دیگری که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، این است که تعداد قابل توجهی از این بیماران هنوز دوز اول واکسن خود را دریافت نکرده‌اند.

او از مردم استان خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده و جلوگیری از ابتلاء به نوع شدید بیماری، به مراکز واکسیناسیون مراجعه و هرچه سریع‌تر با دریافت واکسن، ایمنی خود را در برابر این اپیدمی افزایش دهند.

کد خبر 5335589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha