۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی:

هشت مرکز توانبخشی اوتیسم در خراسان رضوی فعال است

هشت مرکز توانبخشی اوتیسم در خراسان رضوی فعال است

مشهد معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: با فعالیت هشت مرکز توانبخشی اوتیسم، صدها کودک دارای اختلالات طیف اوتیسم از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا علیزاده با بیان این‌که در حال حاضر هشت مرکز توانبخشی اوتیسم در استان فعال هستند، اظهار کرد: غربالگری اوتیسم اکنون به‌صورت سامانه‌ای و از طریق ورود والدین این کودکان به سامانه و پاسخ به پرسشنامه استاندارد شده‌ای که در سایت قرار داده شده، صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: خدمت به کودکان اوتیسم در سال‌های اخیر در بهزیستی گسترش قابل توجهی داشته و در حال حاضر صدها کودک دارای اختلالات طیف اوتیسم در استان از خدمات مستقیم یا غیر مستقیم بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی افزود: در سامانه غربالگری، اطلاعات لازم در خصوص اقدامات بعدی خانواده نیز ارائه شده و مراکز توانبخشی، آماده گرفتن تست‌ها و بررسی‌های لازم برای اطمینان خانواده از اینکه کودک‌شان در طیف اختلالات رشدی قرار می‌گیرد یا نه، هستند.

وی تأکید کرد: اگر در شهرستان محل سکونت خانواده‌ای، مراکز توانبخشی نباشد و انجام تست‌های لازم در شهرستان امکان‌پذیر نباشد، بهزیستی شهرستان در خصوص ایاب و ذهاب و انجام تست در شهرستان‌های دارای مراکز توانبخشی، مساعدت خواهد کرد.

کد خبر 5338012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha