خطاب به شورای امنیت؛

روسیه: تحریم اتیوپی اقدامی غیرسازنده است

روسیه: تحریم اتیوپی اقدامی غیرسازنده است

دولت مسکو هشدار داد تهدیدها مبنی بر اعمال تهدیدهای یک جانبه علیه اتیوپی، فقط به ضرر مردم این کشور آشوب زده تمام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنا ایواستیگنیوا» (Anna Evstigneeva) معاون نماینده دائم روسیه در شورای امنیت، اعلام کرد تهدیدهای یک جانبه علیه اتیوپی و امتناع از ارائه کمک به این کشور، اقدامی غیرسازنده است و تنها نتیجه آن، وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی است.

با افزایش نگرانی‌ها درباره سقوط احتمالی دومین کشور پرجمعیت آفریقا، دیپلمات‌ ها و رهبران منطقه‌ ای نیز در تلاشند تا طرف‌ های مختلف این درگیری را به میز مذاکره بکشانند.

یک سال پس از آغاز جنگ میان دولت مرکزی با شبه‌نظامیان وفادار به جبهه آزادیبخش خلق در منطقه تیگرای، اکنون نیروهای شورشی به سرعت در حال پیشروی به سمت پایتخت اتیوپی هستند.

در همین راستا، شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه نشستی اضطراری برای بررسی تحولات اوضاع در اتیوپی برگزار کرد. منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند که این نشست به درخواست رئیس شورای امنیت و با حمایت ۴ کشور ایرلند، تونس، کنیا و نیجر برگزار شد.

دولت اتیوپی ماه گذشته، ۷ مقام سازمان ملل شامل مقام‌ های ارشد امور انسانی را به عنوان عنصر نامطلوب معرفی و آنها را اخراج کرد. این افراد با اتهام مداخله در امور داخلی این کشور و بحران تیگرای روبرو هستند. از سوی دیگر، کمیسیاریای حقوق بشر سازمان ملل می گوید که همه طرفین درگیری در اتیوپی ازجمله دولت آدیس آبابا حقوق بشر را نقض کرده و حتی ممکن است در مواردی با اتهام جنایت جنگی مواجه باشند.

سازمان ملل همچنین هشدار داد که خطر سقوط اتیوپی به سمت یک جنگ داخلی گسترده بسیار واقعی است.

کد خبر 5347266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha