۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۱

در واکنش به سخنان وزیر علوم؛

نامه سرگشاده روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به رئیس جمهور

نامه سرگشاده روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به رئیس جمهور

روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور درخصوص ادغام دانشگاههای علوم پزشکی با دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم تاکید کردند این طرح خلاف قوانین بالادستی کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نامه‌ای سرگشاده به رییس جمهور در خصوص ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی با دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم به پدید آمدن موجی از نگرانی در بین اساتید، دانشجویان و مدیران نظام سلامت کشور اشاره کرده‌اند.

این نامه آمده است: «به استحضار عالی می‌رساند در روزهای اخیر زمزمه‌هایی از لزوم ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم تحقیقات و فناوری در محافل مختلف از جمله در مصاحبه اخیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به گوش رسیده که موجی از نگرانی را در بین اساتید، دانشجویان و مدیران نظام سلامت کشور را پدید آورده است.

همانگونه که استحضار دارید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال ۱۳۶۴ با هدف کارآمدتر کردن سیستم بهداشتی و درمانی کشور و اثربخشی بیشتر در آموزش پزشکی، تشکیل شد و نقطه قوت این تصمیم کلان مدیریتی، چیدمان عرصه‌های آموزشی، نظام ارزشیابی و اعتباربخشی و پویایی آموزش پزشکی بوده است.

تجربه کشور در مدیریت بیماری کووید ۱۹ و تلاش مجاهدانه کادر بهداشتی و درمانی کشور بیانگر این است که سیستم بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی کشور، کارآمد و نافع بوده است.

دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نمونه بارز دانشگاه‌های نسل نوین هستند که هم بین‌المللی سازی و هم تقاضا محوری را در دستور کار خود دارند و در بحران یاد شده نشان دادند که پاسخگویی اجتماعی دقیقی را می‌توانند داشته باشند و تعطیلی آنها مشکل ساز است در حالی که برخی مراکز آموزشی در کشور در طول این مدت تعطیل یا غیرحضوری بودند بدون اینکه خللی در روند عمومی جامعه ایجاد شده باشد.

اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی در بحران کووید ۱۹ ایفای نقش موثر نمی‌کردند تبعات این بیماری بسیار عمیق‌تر و مخرب‌تر بود، بنابراین سیستم آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی کشور توانسته پاسخگویی اجتماعی داشته باشد و کارآمدی خودش را نشان دهد البته ممکن است اشکالاتی در نظام آموزشی علوم پزشکی مانند دیگر نظام‌های اجرایی و آموزشی وجود داشته باشد که باید مرتباً بررسی و ارزشیابی انجام و در صورت نیاز بازنگری‌های لازم صورت پذیرد.

وقتی این نظام فعلی آموزش پزشکی کشور بارها از سوی مراجع بین‌المللی به دلیل دیده شدن عرصه آموزش و خدمات در یک وزارتخانه، مورد تقدیر قرار گرفته به نظر می‌رسد که برگشت به عقب، هزینه‌های زیادی دارد با این استدلال که می‌خواهیم کارایی و بهره‌وری یک سیستم را فدای رتبه بندی کنیم.»

روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در ادامه این نامه یادآور شده‌اند: «تجربه ادغام را در تولیدات علمی دست کم یک‌بار ما در وزارت بهداشت تجربه نموده‌ایم. اصلاً رتبه بندی ملاک مناسبی برای بهره وری بالاتر و کارآمد بودن یک دانشگاه نیست.

اگرچه رتبه بندی جهانی در بسیاری موارد موید جایگاه رفیع و قابل توجه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مقایسه با سایر دانشگاه‌هاست. وجود مراکز توسعه آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی که انتظار می‌رود دانشگاه‌های وزارت عتف هم از آن بهره گیرند و الگوبرداری کنند، توانسته است روی کیفیت آموزش پزشکی تاثیرگذار باشد و آموزش پاسخگو، عدالت آموزشی و همگرایی و سرآمد شدن و مرجعیت علمی در علوم مختلف را به همراه داشته باشد.

یکی از اقدامات وزارت بهداشت در سالهای اخیر، همگرایی علوم و فناوری است اما آیا وزارت علوم توانسته بین رشته‌های مختلف خودش، همگرایی را ایجاد کند؟ اگر عنوان می‌کنند که باید داروسازی را در کنار شیمی قرار دهیم، آیا توانسته‌اند بین زیست شناسی، شیمی و فیزیک که در یک دانشکده بوده و قبلاً تحت عنوان دانشکده علوم فعالیت می‌کردند، تلفیق و ارتباط برقرار کنند؟ آیا دانشکده دامپزشکی با شیمی، فیزیک و زیست شناسی ارتباط نزدیکی پیدا کرده است؟

یکی دیگر از استدلال‌های طراحان ادغام، دغدغه تامین بهتر نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص گروه پزشکی به ویژه در مناطق محروم است. این در حالی است که اصالتاً ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت در دهه ۶۰ برای افزایش ظرفیت‌های موجود جهت تربیت دانشجویان گروه پزشکی بوده است، یعنی عملاً وزارت بهداشت با این ادغام تمام ظرفیت‌هایی که برای ساختار نظام درمانی و بهداشت خود داشته در بستر آموزش قرار داده و عملاً آموزش قوت گرفته است؛ به این شکل که ما امروز حجم قابل توجهی از دانش آموختگان گروه پزشکی را در کشور داریم.

این تصمیم خطیر و راهبردی مبتنی بر تاسیس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کرات مورد تحسین نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته و به عنوان الگو به سایر کشورهای جهان معرفی شده است.

خاطر نشان می‌سازد زیرساخت‌های عمده آموزش دانشجویان گروه پزشکی که عمدتاً به بسترهای درمانی نیازمند هستند در وزارت عتف وجود ندارد و این از علل اصلی جدایی این دانشگاه‌ها در سه دهه پیش بوده که هنوز هم این دلایل به قوت خود باقی است. به جای برگشت به گذشته باید به سمت اجرای طرحی برای ایجاد انگیزه بیشتر جهت ماندگاری کادر پزشکی در مناطق محروم کشور گام برداشت.

در صورت عدم اقدام لازم، پدیده نامیمون خروج نخبگان، کادر بهداشتی درمانی و اعضای هیات علمی از کشور تشدید خواهد شد.

از سوی دیگر در بند هشتم سیاست‌های کلان سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، صراحتاً حوزه‌های آموزش و پژوهش در نظام سلامت با حوزه‌های بهداشت و درمان دیده شده است و این بیانگر نگاه عمیق رهبر معظم انقلاب اسلامی است و نشان می‌دهد که چقدر پیوند آموزش پزشکی با بهداشت و درمان، می‌تواند در حل مشکلات کشور راهگشا باشد.

خلاصه اینکه، این موضوع که آموزش پزشکی باید در کنار بهداشت و درمان باشد، بدون تردید کار درستی است و طرح ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی با دانشگاه‌های وزارت عتف هم خلاف قوانین بالادستی و بخصوص بند هشتم سیاست‌های سلامت کشور ابلاغی مقام معظم رهبری حفظه الله است و هم هزینه‌های بسیار سنگینی را به جامعه تحمیل خواهد کرد و هرگز به افزایش کمیت و کیفیت تربیت دانشجویان پزشکی منجر نخواهد شد بنابراین در شرایط فعلی و البته در هیچ مقطع زمانی، این ادغام به صلاح نیست.

استدعا دارد دستور فرمایید دولتمردان بویژه همکاران عزیز ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) از بیان این موضوعات در تریبون‌های عمومی اجتناب ورزیده و محیط‌های آموزشی مدافعان سلامت کشور را با تنش مواجه نسازند.»

کد خبر 5351151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      37 21
      چیه ؟ میترسند جیب گشادشون پر نشه؟
      • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
        8 12
        دقیقا.می ترسند حقوق و مزایاشون کم بشه.
      • دانشجوی کامپیوتر IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
        17 1
        شما باشی نمیترسی؟، بعد بلاهایی که سیاست های وزارت علوم سر فارغ التحصیل های رشته های مهندسی و ... آورد. یک مشت بی کار و بی سواد تحویل جامعه داد. اصلا مدیران وزارت علوم یک مشت بی سوادن که با رابطه اونجا نشته اند.
      • دانشجوی کامپیوتر IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
        11 2
        اینقدر ساده به مسائل نگاه نکنید، وزارت علوم دانشگاههای (مهد کودکهای) پولیش دارن ورشکست میشن، میخواد با رشته های زیر مجموعه پزشکی از ورشکستگی درشون بیاره. اینقدر سطحی نگر نباشید. یک مشت بی سواد بیشتر اضافه کنه به جامعه.
    • سهراب IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      27 16
      بنویسید بیانیه زیرمیزی بگیران
    • م ن IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      30 12
      ترس شما فقط بخاطر تعارض منافع است بخاطر عدم کنترل هست بر ورودی های رشته ها تا در اینده جلو پزسک شدن نخبه ها برای اینکه نکند جیب تان کمب خالی شود را از بیت المال
    • سيد حسين IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      33 17
      طبيعي هست كه دانشگاههاي علوم پزشكي با اين طرح مخالفت كنند چون مي ترسند سفره اي كه براي خودشون پهن كرده اند جمع بشه. آخه مگه ميشه هر وزارتخونه بخواد كار آموزش عالي را خودش انجام بده؟!! پس وزارت كشاورزي چون با غذا، كه مهمتر از بهداشت هست، سروكار داره بايد سيستم دانشگاهي خودشو داشته باشه. چطوره؟!!
    • ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      35 21
      منافعتون به خطر افتاده
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      32 20
      شما در وزارت بهداشت نگران کیفیت و خدمت نیستید. نگران جیبتان هستید که مبادا دریافتی شما با ما در وزارت علوم برابر باشد.!!!!
    • فرشاد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      33 13
      خدا میدونه که چه خبره اون تو که حتی زمزمه این اخبار هم نگرانی براشون ایجاد میکنه!!
      • ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
        16 15
        واقعا همینطوره که میگید، خدا میدونه چه پولهایی به عناوین مختلف در وزارت بهداشت به پرسنل میدن که در هیچ وزارت دیگه ای نیست.
    • ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      28 10
      این طرحی بود که یایستی از سالها قبل اجرا میشد وصد در صد به نفع اموزش کشور وپرورش افراد کار بلد وماهر در حیطه بهداشت وعلوم پزشکی خواهد شد
    • افشین رحمانی ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      22 20
      شما خوناشامان جانعه پزشکی نگران برهم خوردن رانتی هستید که برای خود ساخته اید چند درصد پزشکان در کرونا به بخش می رفتند؟ هیچ این حرفها فقط برای ننه من غریبم بازی ست در این دوره دیگر همه می دانند شما چکاره اید؟ خدا کند دولت انقلابی هم ظرفیت پزشکی را افزایش دهد هم بخش آمزش را از بهداشت جدا کند
    • شهروند IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      21 21
      باسلام در تمام دنیا آموزش عالی یکی هستند من نمیدونم اینا از سر استیصال به چه جملات نادرستی پناه بردن که منافعشون به خطر نیفته چون دیگه نمیتونن جولان بدن. به جای این مخالفت ها ببینند در دنیا چگونه است ...
    • حسین IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      21 17
      نمی دونم چرا ما تافته جدا بافته ای هستیم. اسم یک کشور به غیر ا اینجا را بیاورید که برای رشته پزشکی تشکیلات جداگانه ای دارند. در خارج از ایران همه رشته ها در یک دانشگاه جمع شده است. اول انقلاب چون کمبود پزشک بود این طرح غلط را اجرا کردند که بتوانند کیلویی دکتر بدند تا نیاز برطرف بشه. الان دیگه شرایط
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      18 21
      ادغام آموزش پزشکی مشت محکم بر دهان کاسبان سلامت مردم هست هر چه زودتر کرکره دوکان فوق لیسانسه های زیست شناسی رو پایین بکشید با پول مردم میخورن میرنن بعد ناز هم میکنن
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      25 13
      در هیچ کجای دنیا مانند ما آموزش را چند دسته نکرده اند؟ در هیچ کجای دنیا برای ظرفیت و قیمت و نظارت خود پزشک برای خودش ضابطه نمی گذاره؟ در هیچ کجای دنیا اینقدر تبعیض وجود نداره؟ در هیچ کجای دنیا اینقدر اتلاف منبابع به خاطر این تفکیک ها نداریم؟ در هیچ کجای دنیا تحقیق و آموزش فدای منافع مالی نمیشه؟
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      15 21
      البته اگه شورای انقلاب فرهنگی یا سران قوا و یا مجلس تصویب کنند کاملا قانونی است.
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      25 16
      الان تو بیمارستانها این پزشکان محترم نه نخبه هستند , نه کار می کنند و نه علاقه ای به کار دارند (به بهانه کرونا) انسان سالم میره تو جسد میاد بیرون , بعد اینقدر ادعا دارند
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      22 19
      مافیای سلامت از چه می ترسند وزیر علوم نماینده رئیس جمهور در این امر تخصصی است
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      13 11
      مشخصه که منافع مالی اونها بر منافع ملی میچربه!سالهاست وزارت بهداشت تحت سیطره پزشکانه و نه تنها حق مردم بلکه حق هر غیرپزشکی ضایع میشه
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      12 12
      باید شورای عالی انقلاب فرهنگی این مورد را تصویب کند و تمام.
    • mmm IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      24 24
      با تاسف نسبت به افرادی که اینهمه نسبت به جامعه پزشکی تنفر دارن میخوام بگم کدومتون حاضرین با این اوضاع کنکور با این همه سختیاش که حداقل ۳سال زمان میخواد واسه رتبه اوردن +۷سال عمومی+۲سال طرح+۵سال تخصص+۳سال هم طرح که میشه ۲۰سال بدون درامد درس بخونین بعدش با یکی که ۴ساله یه لیسانس گرفته برابر باشین؟؟؟؟
      • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
        10 15
        اصلاً نمیگیم با یه لیسانسه برابر باشن، میگیم به اندازه حقشون درآمد داشته باشن! درامد این مداااااافعان سلامت ملت! بسیار بیشتر از حتی اعضای هیأت علمی بهترین دانشگاه های کشوره (حداقل دو برابر بیشتره) تازه آقایون مداااافع سلامت، مالیاتشون هم که نمیدن! واقعاً گاهی شعور با تحصیلات همراه نیست!
      • سعید IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
        7 13
        بنظرم پزشکی مادر تمام علم هاست زحمتی ک ی شخص میکشه تا پزشک بشه با هیچ علم دیگه ایی قابل مقایسه نیس رتبه برتر کنکور..۳۰۰ واحد درس میخونن تا عمومی بشن..بعد تازه میشن عمومی اونم باید برن شبانه روز در اورژانسهای محروم برا مردم کار کنن و سلامتی خودشون را در خطر بندازن
      • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
        7 7
        موافقم باهاتون
      • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
        9 5
        کاملا درسته
    • عطا IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      12 13
      انشاءالله زودتر طرح اجرا شود. نخبگان پزشک هم بزارید برن. هیچ جای دنیا قبولشون ندارند. پژوهش کشک. فقط پول.
      • IN ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
        2 19
        پس اونور دنیا احتمالا لیسانسیه یا دکتری دانشگاه پیام نور دارغوز اباد را قبول دارند
    • محمد رضا IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      12 11
      ببینید فقط حرفش شده نه چیز دیگه،چطور با هم متحد شدند و آسمون ریسمون و به هم می‌بافند وای به اون روز که واقعا در جهت ادغام کوچکترین قدمی برداشته بشه.
    • ریحانی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      7 7
      انجام آموزش پزشکی بجز وزارت علوم میتواند بحث تعارض منافع را مطرح کرده بخصوص اگر وزیر وزارت خانه بهداشت ودرمان تا به امروز جز پزشکان متخصص کس دیگری نبوده است
    • علی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      5 5
      مدیریت مقابله با بحران کرونا رو انصافا خوب اومدید. یا مقابله معنی متفاوتی داره. یا. مدیریت رو نمی دونید چیه یا از آمار خبر ندارید.
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      13 8
      اغلب اساتید علوم پزشکی منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح می دهند و پژوهش برای اغلب آنها در اولویت چنام است یا اصلا معنا ندارد وبه دلایل زیر حاضر به ادغام نیستند.اغلب پرسنل استادی دانشگاه های علوم پزشکی کاسب اند تا معلم لذا امکان حضور تمام وقت آنها نمی باشد. بدلیل ارتباطات خوب-چون درمانگر اند-ادامه
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      3 12
      همه مقسمان بودجه و سیاست گذاران و تصمیم گیران به آنها به نوعی مدیون اند! و لذا اخذ بودجه موفق اند. معیار ویژه ای برای پرداخت حقوق دارند. فاصله دریافتی یک استاد در گروه پزشکی در وزارت بهداشت با یک استاد نابغه در مهندسی یا علوم پایه در وزارت علوم زمین تا آسمان است.
    • ناشناس IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      10 9
      با این حرفهای دلسرد کننده باعث خروج نخبگان و اعضای هیات علمی ازدانشگاههای پزشکی میشوید وبرای تدریس متاسفانه باید از افغانستان و پاکستان و سوریه استاد بیاورید پس خواهشا به این کینه توزی خاتمه دهید چون دودش اول ازهمه توی چشم همین ملتی می رود گه شما ظاهرادلسوز آن هستید.
    • زهرا IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      10 11
      با این کار رشته پزشکی که هم اکنون در سطح جهان حرفی برای گفتن دارد به نابودی کشیده میشود و نخبه کشی صورت میگیرد ...یه مشت بیسواد همین یه مورد پیشرفت را هم خراب می‌کنند کمی تامل
      • US ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
        2 3
        ملت ببینید که این وقیح‌ها کارشون به جایی رسیده که تحصیل‌کرده‌های سایر رشته‌ها رو بی‌سواد می‌دونن!
      • س م IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
        2 3
        این حرفها چیه می زنید خیلی از نخبگان در رشته های به جز پزشکی هستند
    • اکبر IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      17 6
      بنظرم حق با وزارت بهداشت هست چرا ک وزارت علوم خیلی ضعیف عملکرد داشته نگاه کنین این همه مهندس و لیسانس بیکار تو جامعه داریم اما پزشک و پرستار بیکار نداریم فقط همین نشون میده وزارت بهداشت با تدبیر دانشجو میگیره اما وزارت علوم فقط ب دنبال پر کردن جیب خودش با پذیرش بی رویه دانشجو
      • IN ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
        6 6
        کاملا درسته وزارت علوم هم در اموزش و هم در پژوهش عملکرد ضعیفی داشته حتی دانشگاههای نظامی عملکرشون بهتر بوده الان تمام دانشگاههای وزارت علوم در معرض ورشکستگی هستند به دلیل عدم استقبال جوانان، حالا می خواهند چند صباحی با رشته های پزشکی از ورشکستگی خودشون جلوگیری کنند.
    • سعید IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      10 6
      در این مدت کرونا وقتی دیدم تمام ادارات تعطیل شدن اما بیمارستان ب قوت خود باقی بود دیدم ک وقتی میرفتی ی اداره ایی اصلا نمیذاشتن نزدیک شی اما وقتی میرفتی بیمارستان پزشکان زحمت کش گلوت را نگاه میکردن و حواس شون بهت بود دیدم ک پزشکان جوان برای دکتر و پزشک شدن چقدر زحمت میکشن
    • احمد IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      8 6
      بنظرم هر چقدر پول و اهمیت و اعتبار ب پزشکان بدن باز هم کمه چون واقعا برادرم پزشکه میفهمم چقدر درس خوند چقدر زجر کشید میفههم چقدر تو بیمارستان استرس بهش وارد شد در ضمن بنظرم پزشکان نسبت ب درس و تلاش و زحمتشون خیلی کم حقوق میگیرن ارزش شون خیلی بالاست خدا قوت ب تیم پزشکی
    • سجاد IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      12 11
      اصلا برای چی باید این دوتا باهم ادغام بشه هدفشون از ادغام چیه
    • محمد IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      3 6
      وزارت بهداشت خون جوانان ودانشجویان پزشکی رو توشیشه ریخته ظاهرا قصد جان بچه های مردم داره مخصوصا مسولین آموزشی ادعای خدای دارند باید زیرمجموعه یه سازمانی باشند که اینقدر بدرفتاری نککند
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      8 8
      متاسفانه در علوم پزشکی مدیریت آن پزشک سالاری است اجازه نمی دهند حتی متخصصین و افراد دارای درجه دکترای رشته های پیراپزشکی درراس امور باشن وتنها بفکر ارتقاء منافع مادی پزشکان هستند وخودرا نعوذبالله خدا فرض می نمایند ومقرور هستند اگراین نحومدیریت اصلا ح گردد علوم پزشکی عالی می گردد
    • یاسوج IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      8 0
      آدم وقتی الان مقایسه میکنه بادوران بی ریا وخالصانه دهه شصت وادمهایی که جانانه بدون چشم داشت به وظایفشان عمل میکردندقضیه تف بالا سرمیشه...یعنی هرگروهی مترصدفرصتندکه ازنمدکرونابرای خودشان کلاهی ببافند...بابا خیلی ازاقشار این ملت استخوانهایشان زیرمسایل اقتصادی خردشده
    • رضا IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      9 9
      بهترین خدمتی که دولت آقای رئیسی می تواند به مردم و جامعه بهداشت و درمان کشور انجام دهد همین جدایی بخش آموزش از وزارت بهداشت و الحاق به وزارت علوم است. بعنوان کسی که شاغل در دانشگاه علوم پزشکی هستم عرض می کنم که این بهترین خدمت به مردم، دانشجویان است. آقای رییس جمهور شک نکن کار درستی است
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      7 4
      کشوری که 60 درصد دانشجویان پزشکی آن سهمیه ای و بیسواد هستند و بیست درصد آن هم پولی است چه پویایی می‌تونه داشته باشه دعوا فقط سر لحاف ملانصرالدین هست و تمام
    • امیر IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      5 6
      خوب چرا حسادت دارین..شما هم کمر همت میبستین تا کنکور رشته های پزشکی قبول میشدین...هدف شما فقط تخریب از روی حسادت هست...راست میگین و عرضه دارین برین صنایع راه بندازین تا رشته های وزارت علوم هم رونق داشته باشه..
    • من ب IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      7 4
      نظام سلامت مردم رو بیچاره کرده ، چه بیماری های رو درمان میکنن؟ الان هر شخصی کمتر از پنج تا بیماری نداره! میشه بگید حاصل این همه حیف و میل بودجه و درس خواندن پزشکان چیه؟
    • علیرضا GB ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      3 4
      من یک کارشناس ارشد برق با چهار اختراع ثبت شده و چندین جایزه از جشنواره های معتبر ملی هستم . لطفا اینقدر به راحتی دیگران رو بی سواد خطاب نکنیم . از بین دوستان من افرادی از دانشگاه آزاد هستند که حقیقتا نحبه هستند و در کار خودشون معجزه می کنند . پزشکی امروز یک بیزنس و کاسبی پر سود با جان مردم شده ...