۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

سمن‌های مردمی درحوزه محیط زیست تقویت می‌شوند/کمبود نیروی محیط بان

سمن‌های مردمی درحوزه محیط زیست تقویت می‌شوند/کمبود نیروی محیط بان

تبریز- معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور بابیان این‌که سازمان حفاظت محیط زیست با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است، گفت: جایگاه محیط‌بانان در کشور بازتعریف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نوراله مرادی صبح یک شنبه در بازدید از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر و دیدار با محیط‌بانان اهری اظهار داشت: رویکرد جدیدی از جایگاه و وظایف محیط‌بانان در سازمان حفاظت محیط زیست کشور تعریف می‌شود و هدف این است که محیط‌بانان هویت تازه‌ای در کشور به خود می‌گیرند.

وی با اشاره به این‌که محیط‌بانی جزو شغل‌های مقدسی است که آیندگان به این نتیجه خواهند رسید، افزود: هویت‌بخشی، بازتعریف محیط‌بانی و توجه به معیشت و درآمد محیط‌بانان جزو برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست است، شاید فعالیت‌های محیط‌بانان ملموس نباشد اما شغل این مردان طبیعت حفاظت از میراث نسل‌های آینده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر لزوم همکاری با رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای جلب مشارکت‌های مردمی به جهت حفاظت از محیط زیست تأکید کرد و گفت: محیط زیست متعلق به یک نسل نیست، تقاضای من از مدیران حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی این است با سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و از این طرق فرهنگ حفاظت محیط زیست را گسترش دهند.

مرادی تصریح کرد: عمده‌ی فعالیت سازمان حفاظت محیط زیست «رسانه‌محور» است، به طوری که رسانه‌ها و خبرنگاران تابه‌حال به عنوان بازوی توانمند سازمان بوده‌اند و تأثیرگذاری رسانه‌ها در شکل‌گیری فرهنگ حفظ محیط زیست در جامعه قابل کتمان نیست.

سمن‌های مردمی درحوزه محیط زیست تقویت می‌شوند/کمبود نیروی محیط بان

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات سازمان حفاظت محیط زیست در استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است، از این‌رو رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد این خلأ کمبود نیروی انسانی و حتی محیط‌بانی را به نوعی جبران کرده‌اند و هشدارباش‌های خبرنگاران و سازمان‌های مردم‌نهاد برای حفظ محیط زیست قابل تقدیر است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور، واگذاری امور به مردم و تقویت مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط زیست را جزو رویکردهای جدید سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و یادآور شد: سمن‌های محیط زیست در کشور حمایت و تقویت می‌شوند، چراکه معتقدیم حمایت از سمن‌های مردمی در مناطق مختلف کشور از جمله اهر و ارسباران می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

کد خبر 5351386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha