۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲

توسط انتشارات کتاب جمکران؛

«کتاب غیبت» شیخ طوسی به چاپ هشتم رسید

«کتاب غیبت» شیخ طوسی به چاپ هشتم رسید

«کتاب غیبت» اثر شیخ طوسی با ترجمه و تحقیق مجتبی عزیزی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ هشتم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کتاب غیبت» اثر شیخ طوسی با ترجمه و تحقیق مجتبی عزیزی به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ هشتم رسیده است.

شیخ طوسی، از برجسته‌ترین چهره‌های علمی جهان تشیع و شخصیت مورد اعتماد شیعه در قرن پنجم هجری است. او حدود ۱۳ سال قبل از وفاتش کتابی نوشته و هنگام نگارش آن، به بسیاری از منابع مهم قدما و کتاب‌های معتبر خطی و نسخه‌های اولیه آنها دسترسی داشته که باعث افزایش اعتبار کتاب و متمایز شدن آن از سایر کتب مشابه شده است.

در این کتاب که «الغیبه» نام دارد، شیخ طوسی به علت و انگیزه غیبت امام زمان و حکمت الهی که موجب آن شده، با بهترین دلایل عقلی و شرعی بر وجود امام زمان و غیبت و ظهور آن حضرت در آخرالزمان اشاره کرده است. کتاب او از بهترین، مهم‌ترین و کامل‌ترین منابع شیعه درباره مسئله غیبت امام زمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف است.

شیخ طوسی، در نگارش این‌اثر، شیوه‌هایی نو و ابتکاری به کار گرفته و به تمام جوانب غیبت امام زمان اشاره کرده و با استدلال به قرآن و روایات پیامبر و ائمه معصومین و حکم عقل، به پاسخ‌گویی شبهات و اشکالات مخالفین پرداخته است. او در این‌کتاب بسیاری از فضایل امام زمان، سیره و روش آن حضرت را در زمان غیبت و هنگام ظهور بیان کرده و بسیاری از علائم ظهور وی را ذکر کرده است.

«کتاب غیبت» طی هزار سال، پیوسته مورد توجه علما و فقهای شیعه بوده و بزرگان، در تالیفات خود بسیار به آن استناد کرده و از آن نقل کرده‌اند.

چاپ هشتم این‌کتاب با ۸۳۲ صفحه و قیمت ۱۴۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 5354018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha