۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۰

یادواره شهدای دارالمیزان برگزار شد

یادواره شهدای دارالمیزان برگزار شد

مهر - پنجمین یادواره شهدای منطقه دارالمیزان شهرستان مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین پنجمین یادواره شهدای منطقه دارالمیزان شهرستان مهر، یادمان روحانی شهید سید هاشم حسینی جمعه شب با سخنرانی سردار کریمی معاون سیاسی سازمان عقیدتی ناجا و با حضور پرشور مردم این منطقه و جمعی از مسئولان شهرستانهای مهر و جم برگزار شد.

این یادواره که به صورت سالیانه و هر سال با محوریت یکی از ۸ شهید والامقام منطقه دارالمیزان برگزار می‌شود، امسال پس از وقفه‌ای یک ساله به دلیل شیوع کرونا با یاد روحانی شهید سید هاشم حسینی در محل گلزار شهدای دارالمیزان با برنامه‌های متنوع و برپایی غرفه‌های شهدا برگزار شد.

در ابتدای این آئین، سرهنگ علی گله داریان فرمانده ناحیه سپاه شهرستان مهر به عنوان میزبان مراسم، ضمن خیر مقدم و خوش‌آمدگویی به میهمانان مراسم، یاد ۱۵۴ شهید شهرستان مهر به ویژه شهدای منطقه دارالمیزان را گرامی داشت.

در ادامه برنامه‌های یادواره شهدای دارالمیزان سردار سرتیپ پاسدار سامان کریمی معاون سیاسی سازمان عقیدتی نیروی انتظامی که به عنوان سخنران پنجمین یادواره شهدای منطقه دارالمیزان بود اظهار داشت‌: به فرموده مقام معظم رهبری، شهادت یک مرگ تاجرانه است.

وی، با برشمردن ویژگی شهدا، و تشابه زندگی روزمره آنان با سایرین ولی تفاوت در تشخیص حق و باطل و شناخت مناسبات از ویژگی‌های شهدا برشمرد وگفت: با توجه به قرار گرفتن در چهلواره دوم انقلاب اسلامی، احتیاج به فرهنگ شهادت بیش از پیش لازم است.

وی افزود: خانواده شهدا به دو جهت شایسته تکریم هستند، یکم نسبت سببی با شهید، دوم اینکه از لحاظ معنوی و اندیشه با شهید یکی هستند که امام راحل ما فرمودند خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در ادامه سخنان خود در کرامت شهدا خطاب به حاضران گفت: اگر در دنیا بی بهره ایم. چگونه چشم به شفاعت شهدا داریم که همانا تجلی شفاعت آنان در دنیا هدایت است و در آخرت شفاعت آنان هست. که اگر می‌خواهیم از حضور در این جلسات بهره ببریم باید از هدایت شهید کمک بخواهیم.

سردار کریمی در بخش دیگری از سخنان خود رمز بقای انقلاب اسلامی در چهل و سومین سال خود نسبت به انقلاب‌های دیگری چون الجزایر و فرانسه را برکت خود شهدا دانستند.

وی در بخش دیگری از سخنان به به راهبرد دشمن آمریکایی اشاره کرد که یکی تهدید باور پذیر بود که با اقدامات نیروهای مسلح خنثی شده است و دیگری تحریم حداکثری بود که از اردیبهشت سال گذشته رو به بی اثری گذاشته و دشمن نیز دیگر به بی اثر بودن آن اذعان دارد. اما مهمترین استراتژی آمریکا در حال حاضر تحریف هست که مقام معظم رهبری فرمودند که اگر ما تحریف را چاره کنیم. تهدید و تحریم نیز چاره می‌شود.

این فرمانده ارشد نیروی انتظامی در بخش پایانی سخنان خود گفت: صداقت امام و رهبری و شهدا و خانواده‌هایشان و مسئولان باعث شده که چهل و سومین سال انقلاب را پشت سر گذاشتیم اما نه اگر این صداقت‌ها بود این تحریم نه بلکه تحریف‌ها برای مدت کوتاهی بر هر کشور اروپایی وضع می‌شد از هم پاشیده بود. حال آنکه بعد از ۴۳ سال عمر انقلاب مجلس شهدا با چنین زیبایی و رونق برگزار می‌شود و این باعث امیدواری ماست و اینکه دشمن از مجموعه اقداماتش جز زیان چیزی برداشت نکرده است.

کد خبر 5355926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha