۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷

رسانه های خارجی اعلام کردند؛

ناکامی شورای امنیت در صدور بیانیه آتش بس در اتیوپی

ناکامی شورای امنیت در صدور بیانیه آتش بس در اتیوپی

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر توافق در خصوص صدور بیانیه ای که خواهان آتش بس در اتیوپی باشد، ناکام ماندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل نتوانستند بر سر بیانیه ای مبنی بر درخواست آتش بس در «تیگرای» اتیوپی و ابراز نگرانی نسبت به بازداشت های ادعایی بر اساس قومیت، توافق کنند.

یک دیپلمات که خواست نامش فاش نگردد، اعلام کرد که پیش نویس متنی که ایرلند عضو غیر دائم شورای امنیت ارائه کرده بود، با مخالفت چین و روسیه مواجه و کنار گذاشته شد.

چند منبع دیپلماتیک دیگر تاکید کردند که توافقی وجود ندارد و برخی از این منابع به وجود شتاب زدگی در پیش نویس بیانیه معتقد بودند.

فرستاده دیپلماتیک روسیه اذعان داشت که بر سر متن بیانیه اختلاف نظر وجود دارد، این در حالی است که اظهار نظری فوری از سوی فرستاده چین صورت نگرفت.

در پیش نویس متن بیانیه، شورای امنیت خواستار رسیدن کمکهای بشر دوستانه بدون موانع و پایان دادن به خصومت ها و آغاز گفتگوی ملی فراگیر در اتیوپی است.

پیش نویس این بیانیه همچنین شامل ابراز نگرانی عمیق شورای امنیت نسبت به بازداشت کارکنان سازمان ملل و درخواست آزادی فوری آنها می باشد.

در پیش نویس این بیانیه بر نگرانی اعضای شورای امنیت نسبت به گزارشهایی که حاکی از دستگیری های گسترده قومی و نژادی در اتیوپی بدون اقدامات قانونی لازم می باشند، تاکید شده است.

کد خبر 5356103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha