۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸

در واکنش به مصوبه ستاد نقشه علمی؛

نامه ۴ رکن سلامت به رئیس جمهور/ طرح افزایش ظرفیت پزشکی ملغی شود

نامه ۴ رکن سلامت به رئیس جمهور/ طرح افزایش ظرفیت پزشکی ملغی شود

وزارت بهداشت، فرهنگستان علوم پزشکی کشور، سازمان نظام پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای از رئیس جمهور خواستند طرح افزایش ظرفیت پزشکی از دستورکار خارج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نامه که از سوی دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، دکتر علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور، دکتر محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی و دکتر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستند طرح افزایش ظرفیت پزشکی از دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شود.

این چهار رکن سلامت کشور در این نامه ضمن عرض تبریک به مناسب آغاز ششمین دوره فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و انتخاب اعضای جدید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و آرزوی توفیقات روز افزون برای خدمت رسانی در عرصه بسیار مهم و زیربنایی فرهنگ، یادآور شده‌اند: نظر به مسائل مطروحه در خصوص جامعه پزشکی و به خصوص طرح افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی در کمیسیون‌های شورای عالی فرهنگی مطالب ذیل به استحضار می‌رسد:

بحث‌های حاشیه‌ای که روح و روان جامعه پزشکی را آزرده و فرسوده می‌سازد

۱- در شرایطی که بیش از ۲۰ ماه است که جامعه پزشکی علیرغم تمامی مشکلات معیشتی و با تقدیم بیش از ۲۰۰ شهید، در خط مقدم مبارزه نفس‌گیر با کرونا جانفشانی می‌کند، انتظار آن است که حداقل در شرایط فعلی از طرح بحث‌های حاشیه‌ای که روح و روان جامعه پزشکی را آزرده و فرسوده می‌سازد، خودداری شود تا بتوان به کمک آحاد ملت، از این بحران دشوار به سلامت عبور کرد.

وضعیت نیازمندی به استفاده از پزشکان خارجی به وضعیت افتخارآمیز اعزام پزشک و پرستار رسیده است

۲- در طی ۴۰ سال گذشته در پرتو انقلاب اسلامی و با تلاش‌های ارزشمند و اعجاب برانگیز دانشمندان و دانشگاهیان و سیاستگذاران حوزه سلامت و دانشجویان و دستیاران و نیروی انسانی شریف بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور ما از وضعیت نیازمندی به استفاده از پزشکان خارجی و اعزام بیماران به خارج از کشور به وضعیت افتخارآمیز اعزام پزشک و پرستاران توانمند به سایر کشورها و پذیرش بیماران از سایر کشورها رسیده است.

در حال حاضر پیچیده‌ترین و به‌روزترین خدمات درمانی توسط فرزندان توانمند این مرز و بوم به مردم ارائه می‌شود و این همه در سایه سیاست‌های ادغام آموزش پزشکی در عرصه مراقبت‌ها و خدمات بهداشت و درمان توسط مسئولان و خادمان دلسوز در حوزه سلامت به دست آمده است و لذا تداوم این مسیر غرورانگیز و پرافتخار، هوشمندی و درایت عظیم لازم دارد.

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پزشکی در ۸ سال اخیر

۳- تعداد دانشکده‌های پزشکی در طی سالیان پس از انقلاب اسلامی از ۱۳ به ۶۵ دانشکده افزایش یافت و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر نیز ۵۳ هزار دانشجوی پزشکی در حال تحصیل است که با فارغ التحصیل شدن آنها نسبت پزشک به جمعیت ۱۸ نفر به ۱۰ هزار نفر خواهد شد که در سطح مطلوب خواهد بود.

لذا افزایش ظرفیت خارج از برنامه جامع وزارت بهداشت که تا سال ۱۴۰۸ تدوین شده است، نه تنها ضامن دسترسی بیشتر مردم به خدمات نخواهد بود که مشکلات فعلی جامعه پزشکی را تشدید خواهد کرد.

آسیب به سلامت مردم با افزایش بی رویه و بی ملاحظه ظرفیت پذیرش پزشکی

۴- آموزش کیفی در رشته‌های پزشکی متفاوت از سایر رشته‌ها و نیازمند زیرساخت‌هایی همچون آزمایشگاه، سالن‌های تشریح، مراکز آموزش سرپایی (متن جامعه و نیز مراکز مراقبت‌های بهداشتی درمانی شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت)، بخش‌های بالینی آموزشی و اعضای هیات علمی بالینی است که رعایت کیفیت در این فرآیندهای آموزشی با اهمیت جان انسان‌ها و سلامتی آنها ارتباط مستقیم دارد.

بنابراین افزایش بی رویه و بی ملاحظه ظرفیت پذیرش حتماً به کیفیت آموزشی متصدیان آینده سلامت مردم آسیب جدی می‌رساند.

ضرورت ادغام آموزش تئوری در صنعت و فضای کار با توجه به خیل عظیم فارغ‌التحصیلان بیکار رشته‌های علوم

۵- خیل عظیم فارغ‌التحصیلان بیکار مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و حتی دکتری در رشته‌های مختلف دانش آموخته از دانشگاه‌های وزارت علوم، ضرورت جدی توجه به نیازمندی‌های کشور در آن رشته‌ها و نیز ضرورت ادغام آموزش تئوری در صنعت و فضای کار را مضاعف می‌کند.

امری که از سال ۱۳۶۴ در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به درستی برنامه‌ریزی و اجرایی شده است. تدبیر آن است که از این رخداد مبارک در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، درس و الگو بگیریم و نه آنکه خدای ناخواسته با تدبیری معکوس خیل عظیمی از دانش آموختگان بیکار رشته‌های پزشکی و متخصصین و فوق تخصص‌های رشته‌های مختلف علوم پزشکی را بر جامعه تحمیل کنیم و یا هزینه آموزش نیروهای پزشکی را برای مهاجرت و خدمت در سایر کشورها به دوش بگیریم.

توجه جدی به آمار بالای مهاجرت در شرایط فعلی هشدار دهنده است.

تعداد پزشک به عنوان یک شاخص تعیین کننده توصیه نشده است

۶- نکته بسیار مهم آن است که برای مقایسه کشورها در حوزه سلامت، تعداد پزشک به عنوان یک شاخص تعیین کننده توصیه نشده است بلکه شاخص‌های بین‌المللی بهداشتی، تعیین کننده و مهم هستند که کشور ما با تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به عبارتی با ادغام آموزش پزشکی در عرصه مراقبت‌ها و خدمات بهداشت و درمان توانست علی رغم وجود جنگ تحمیلی و تحریم‌های شاخص بهداشتی خود را به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقاء دهد و مورد تحسین سازمان‌های بین‌المللی قرار گیرد.

اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی تیشه به ریشه درخت تناور و تنومند و پر ثمر سلامت کشور می‌زند

۷- تدبیر حکم می‌کند در بحث‌های تخصصی مرتبط با رشته‌های علوم پزشکی، به نظرات کارشناسی نهادهای دلسوز و مسئولینی که در طی این ۴۰ سال به ادغام آموزش پزشکی در عرصه مراقبت‌ها و خدمات بهداشت و درمان، کشور را به این نقطه افتخارآمیز رسانده‌اند، عنایت شود.

لذا لازم است در شرایط فعلی نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، فرهنگستان علوم پزشکی کشور و سازمان نظام پزشکی و قاطبه جامعه پزشکی که دلسوزترین قشر نسبت به سلامت مردم و آگاه‌ترین به نیازهای جامعه در این عرصه هستند، لحاظ شود تا خدای ناخواسته در این شرایط دشوار همه‌گیری کرونا، روح و روان جامعه پزشکی در این کارزار سخت، بیش از این فرسوده نشود و اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی تیشه به ریشه درخت تناور و تنومند و پر ثمر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور نزند.

وزارت بهداشت، فرهنگستان علوم پزشکی کشور، سازمان نظام پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان این نامه ضمن احترام به جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند: مصرانه استدعا دارد که موضوع افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی از دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شود.

کد خبر 5358702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      60 66
      اینها جمعا یک رکن نیستند.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      "آسیب به سلامت مردم با افزایش بی رویه و بی ملاحظه ظرفیت پذیرش پزشکی"چه جمله بی خودی دکتر داره ماهی 40 میلیون توی بیمارستان می گیره و توی مطب هم روزی حداقل 30 بیمار داره فرار مالیاتی هم داره تازه پزشک عمومی هم هست.
      • RO ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
        3 11
        به خدا من یک پزشک هستم وحقوقم از راننده امبولانس کمتره. بخدا حقوقم از پرستارا کمتره
    • کیوان IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      اقای رئیسی ظرفیت دانشجویان پزشکی را افزایش ندید . بزارید این بیچاره ها درآمد میلیاردیشون برسن . سفرهای خارجیشون را داشته باشن.بچهاشون را بفرستن بهترین جاهای خارج زندگی و تحصیل کنن و میلیون ها دانش آموز مستعد هم تو این مملکت بمونن پشت کنکور به جهنم اشکالی نداره که . تمام دنیا هم که برای رشته پزشکی
      • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
        8 33
        احسنت گل گفتی
      • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
        14 14
        دوست دارید پزشکی هم مثل بقیه رشته ها تبدیل بشه به جولانگاه دانش اموزان بیسواد! خیر برادر من پزشکان با جان مردم سر وکار دارند وهر بیسوادی نمیتونه وارد این حرفه بشه
    • شهروند IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      80 94
      خوب کاری میکنن. فقط پزشکی مونده که مثل سایر رشته ها به بدبختی کشیده بشه
    • جرگه IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      69 15
      آقای ریسی به حرف اشخاص گوش نکنین به نظرکارشناسان دلسوزه توجه کنین
    • Alireza DE ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      82 70
      آقا چرا عده ای عادت کردن تو مطب و بیمارستان چرتکه دست بگیرن و درآمد پزشک را حساب کنند.خب از بهترین روزهای عمرش مایه گذاشته درس خونده الانم باید استفاده شو ببره. هرچی هم در میاره حقشه نوش جونش. دزدی و اختلاس ک نمیکنه
      • Ali IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
        27 32
        بقیه رشته ها هم غاز چروندند. همه درس خوندند
      • علی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
        15 20
        سلام؛ دوست گرامی اگه از نظر تحصیل وصرف زمان مقایسه میکنین،شمایی که پزشکی مطمعن باش اندازه یک بیستم دکتری فیزیک تلاش نکردین،ولی درامدت ۲۰ یا ۳۰ برابر بیشتره،از نظر علمی در حدو اندازه یه فارغ التحصیل فیزیک نیستین ،تنها عامل نابرابری درامدی وظلم به مردم محدودیت پذیرشه،منفی هارم پزشکا زدن ولاغیر
      • بیکار RU ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
        16 30
        وقتی مالیات نمیدن یعنی دارن دزدی می کنن شخصا" رفتم مطب ارتودنسی از دستگاه پز مطب استفاده نکرد شماره کارت دکتر رو داد ، گفت برو بیرون کارت به کارت کن. درآمد نجومی دارن و اصلا" درست نیست پزشکی شغل خدماتی هست ولی الان کار به جایی رسیده به مردم مثل رعیت نگاه می کنن
      • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
        12 5
        این را خوندم یاد دوستم افتادم، رتبه برتر کنکور ریاضی بود؛ الان دکتری علوم پایه داره، بهترین استعداد و معدل، الان چی داره، عملا هیچ! چرا پزشکیا انقدر از افزایش ظرفیت پزشکی می ترسن! مگه چقدر می خوان زیاد کنند؟! اگه جای مهندسی ها بودید چکار می کردید؟
      • محمد IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
        6 6
        دوستانی که میگن همه درس خوندن باید بگم کدوماتون باید ظرح برین؟کی شیفت شب وایمیسه؟کی رو با یه کار اشتباه پروندشو میبندن خودتون توی کشورای دیگه حقوق پزشکارو ببنین.نکته بعدی اینه که افراد تحصیل کرده باید درامد بسیار خوب داشته باشن اومدن رشته های اونارو خراب کردن و خودشون ایندشو میبینن باید مخالف باشن
      • علی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
        15 4
        آقا محمد گرامی؛طرح یا سربازی مخصوص همس ،چرا باید دکتری مهندسی پزشکی باید سربازی بره شما نرید؟همونی که معطل دستگاه ایشونید،خیلی از مهندسا کلا شیفتی کار میکنن ،هیچ جای دنیا پزشکا اندازه ایران درامد ندارن هرکی هم رفته زودی برگشته دلیلشم وجود انحصار تو این رشتس که باعث فشار مضاعف به مردم مظلوم ایرانه
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      63 64
      با توجه به اینکه خود نظام پزشکی می گوید پزشکان در حال مهاجرت هستند قطعا باید ظرفیتها خیلی بیشتر افزایش یابد نباید انحصار ایجاد شود
    • عامل RO ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      57 46
      این ارکان یاخبر ازمطب های پزشکان وحتی بیمارستانهای کشور ندارند یادارند وخودرابه نادانی زدند،بروند مطب پزشکان غیرازتهران راببینند که مثل موروملخ ازدحام جمعیت دارند ودربعضی ازشهرستانهای باجمعیت بالغ بر سیصد هزارنفر جمعیت تنها یک پزشک متخصص یا یک سونوگرافی وجوددارد
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      76 50
      افزایش ظرفیت باعث میشه در همه جای کشور پزشک باشد نه آنکه همه در تهران و شهرهای بزرگ جمع شوند. آنقدر باید پزشک زیاد شود که کسی در بیمارستان و مطب نیاز به نوبت گرفتن نداشته باشد. به درک که حقوق نجومی شان کم می شود.
      • کامران IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
        20 12
        عزیز جان آنوقت باید برای دیدن هر یک پزشک چند میلیون پول بدی جانم وقتی یک پزشک در روز ۲ تا مریض ببینه که تمام هزینه تاسیس درمانگاه و پرسنل و مخارجش با یک حقوق متعادل برای پزشک را همان ۲ نفر باید تامین کنند
      • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
        12 13
        آقا کامران اگه پزشک زیاد باشه پزشک خانواده خواهی داشت،نگران هزینشم نباش،پزشکم به حد کافی درامد پیدا میکنه ولی نه مثل الان که برای پر کردن یه دندون وام بگیری،یا برای دیدن یه جواب آزمایش چنبار پول بدی،یا برای ریزش مو ازت نوار مغزی بگیرن البته بخاطر پولش،یا بیای تهران جلوی بیمارستان چادر بزنی ...
    • AE ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      65 42
      اصلا بحث کمبود و اینا مطرح نیس تمام افرادی که با افزایش ظرفیت موافقند یا مسئول و مدیر دانشگاه های غیر علوم پزشکی هستن که دارن ورشکست میشن یا از روی حسادت به شخصیت و پول این رشته دارن میگن ظرفیت رو بیشتر کنید،۲۰سال عمر میزارن درس میخونن از شیر مادرم حلالتره پولشون(به غیر از پزشکان زیرمیزی بگیر البته)
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      56 33
      قشنگ معلومه از حال پزشکای بدبختی که جون میکنن تا شما و خانواده هاتون سلامتی کامل داشته باشید، بی خبری. حقوق پزشک به اندازه بخور نمیر هم نیست40 میلیون کجاست بنده خدا؟ عینک بدبینی به پزشکا رو از رو چشمت بردار و روزایی رو به یاد بیار که پزشکان برای مردم فداکاری می کردن و میکنن.😐
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      24 78
      کاملا واضح همه ذینفعان علیه عدالت #تعارض منافع
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      66 8
      پزشک متخصص کم داریم اما پزشک عمومی بیکار تا دلتون بخاد داریم پذیرش تخصصی باید اضافه بشه وکمتر تقلب بشه که نخبه ها پشت امتحان رزیدنتی نمونند ومهاجرت نکنند
    • ناشناس IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      52 17
      دانشگاه های پولی مثل آزاد و غیر انتفاعی ها و... با لابی سنگین و... همانطور که سایر رشته ها را در این چند سال با افزایش ظرفیت عجیب و غریب بی اعتبار کردند و به فضاحت کشاندند و مدرک گرایی را رواج دادند. حالا به جان پزشکی افتادند...یکی نیست بگه کشور این همه دکتر و مهندس برای چه چیز میخواهد.
      • علیرضا GB ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        16 2
        لطفا همه رو بایک چوب نرانید ..در بین همین بچه های دانشگاه آزاد واقعا نخبه های دزجه یک وجود داره که موفقیت های خیلی بزرگی داشتند. من همکارانی داشتم تو پروژه هام از همین بچه ها که واقعا توانمند هستند
    • محمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      34 8
      ببین به چه تب و تابی افتادند نمیدونن چطور آسمون ریسمون کنند اگه بزرگان رشته های دیگه هم یکصدم این مقاومت رو داشتن الان سر هر کوچه یه دانشگاه غیر استاندارد غیر دولتی نبود که با آموزش بی کیفیت بازار کار بقیه رشته ها رو به این روز بندازه. خوشم اومد
      • شهروند IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
        14 2
        خود مرندی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده, چطور تو این سالها اجازه داده رشته های و دانشگاههای بی کیفیت غیر پزشکی, اینقدر توسعه پیدا کنه ... ؟؟!!
      • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
        4 3
        درود بر شرفت حالا تصور کن کیفیت پزشکی اینقد پایین بیاد اون موقع اگر جرات داره کسی بخاد مریض بشه تو خونه بمیره بهتره تا اینکه مراجه کنه به این پزشکای بی کیفیت
    • م AE ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      34 40
      تعارض منافع تو این مملکت بیداد می‌کنه. چپ و راست هم نداره!
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      30 41
      آقا این نامه تعارض منافع داره
    • نیما RO ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      23 43
      اره خب تعداد هرچی کمتر انحصار رقابت کمتر درصد خطا تشخیص بیشتر بیشتر درآمد بیشتر کیفیت کمتر
    • احمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      37 42
      پزشکان درامد نا متناسب با دیگر اقشار تحصیل کرده دارند که یکی از عوامل ایجاد نا بسامانی اقتصادی مملکت است. این بساط باید با افزایش ظرفیت پزشکی برچیده شود.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      34 34
      جالبه همه پزشک هستند. معلومه پزشکان مخالف باشند.
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      19 30
      بعد هم رئیس جمهور اینطور طرحی را نمیتونه ملغی کنه. باید اکثریت شورا خواسته باشند
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      89 15
      افزایش ظرفیت راهکار نیست بنظرم باید شرایط و سیاست گذاری ها بنحوی باشد تا مهاجرت زیاد نداشته باشیم مملکت با کلی خرج دانشجو بتربیت کنه بعد مهاجرت کنند باید بفکر این باشید یه بازنگری در شرایط سیاسی اقتصادی صورت بگیرد
    • عباسی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      29 42
      انحصار در پزشکی باید زودتر از این خراب می شد .
    • مهدی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      جناب وزیر آیا اطلاع از وضعیت استانهای همچون خوزستان و بوشهر و زاهدان و بندر عباس داری؟؟ سراغ داری که مردم این استانها برای یک بیماری ساده باید به استان های دیگری بروند ؟؟ از پشت میزت بلند شو و درد مردم بیچاره را ببین . ایران اون دوتا خیابون اطراف وزارت خانه ی شما نیست .
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      45 44
      همه این افراد نام برده شده پزشک هستند و دنبال منافع خود.چرا به جز چند شهر بزرگ در مابقی شهرها گاها حتی در هر رشته یک متخصص هم نیست؟ چرا باید در سایر شهرها هر متخصص روزی ۱۰۰ بیمار ببیند؟ علت طلاق در خانواده پزشکان جز کار بیش از حد نیست؟
    • FR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      15 3
      سلام از شما بزرگواران یک خواهشی دارم حی میگید ظرفیت راافزایش ندند فکری به حال تعهدی ها هم بکنید که بتوانند اادامه تحصیل بدهند.
    • RO ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      31 28
      برای نوبت گرفتن پزشک ۳تا ۲ ماه دیگه وقت میدن و برای وزیت ۲تا ۳ ساعت انتظار بکشی دیگه چیزی از بیمار نمی مونه این خود خواهی محض هست که وزارت بهداشت خون ملت را توسط یک عده پزشک می مکد. بیماری در ایران مساوی با فقر مطلق باید ظرفیت پذیرش پزشک زیاد بشه
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      29 19
      وضعیت معیشتی پزشکان عمومی وحشتناک و در شان آنها نیست . تقریبا همه آنها فقیر هستند . بسیاری این حرفه را برای همیشه رها می کنند یا سالها عمر و انرژی خود را پشت امتحان دستیاری تلف می کنند
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      29 31
      برخی از پزشکان با ایجاد بیماری و ترساندن بیماران و پیچیدن نسخه های دروغین فقط به دنبال چاپیدن پول مردم هستند پس باید ظرفیت افزایش یابد تا رقابت و کیفیت به وجود آید
    • سجاد DE ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      80 17
      خداروشکر که سرنوشت بقیه رشته هارو با این همه بیکار و مهاجرت های آنچنانی می‌بینیم و بازم میخوان ظرفیت زیاد بشه درود به شرف این پزشکان
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      18 32
      درمورد دلیل اول خیلی مسخره است یعنی چه افزایش ظرفیت پزشکی باعث مشکلات روحی روانی پزشکان میشه وخاطرشون رامکدرمی کنه. به خدا قسم یکی ازاقوام ما به دلیل اینکه دریکی ازروستاها زندگی می کرد یک غده ای دریکی ازاعضای بدنش دراومده بود عملش کردن 20 میلیون ازش گرفتن به خدا اقوام کمک کردن انقدروضع مالیش بد بود
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      20 22
      اون فامیل ما بعداز عملش باید شیمی درمانی می کرد به خاطر مسافتی که باید هر15 روزیکبارمی رفت وهزینه خودش را د به بیخیالی بعداز 9 ماه کل بدن ازکبد گرفته تا ریه و وده کوچک و... را درگیر کرده بود. باورکنید اولین دلیلش برای نرفتن شلوغ بودن مطب اون پزشک معالجش که باید بااین حال بدتا 12 شب تونوبت می موندم
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      واسه همه اینایی که نامه نوشتن متاسفم چه اشکالی داره رشته پزشکی هم مثل رشته های دیگه زیاد باشه این همه استعداد پشت کنکور فنا نره چرا همش به منافع خودتون فکر میکنید؟!
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      18 29
      به خدا قسم ظرفیت‌ها ا افزایش ندن اون دنیا حق هرچی 5 یا6 ساعت بابچه کوچک توصف ونوبت مراجعه به پزشک نشستم را ازشون می گیرم به خدا م درجهنم وایمیسم تا نفرستمشون تو فاضلاب جهنم ازاونجا بیرون نمیام
    • طیبی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      18 31
      کدام پزشک تو را بخداشهرستانها تو بیمارستان تمام مریضها یک پزشک داخلی‌ میبند هیچ پزشک متخصصی نیسیت ان هم اگه بیاید ماهی یک‌مرنبه باید صد مریض ببیند اینها بخاطر کار کاسبی خودشان مخالف این طرحند
    • جواد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      33 10
      اقا جان افزایش ظرفیت فله ای راهش نیست به خدا که نیست پزشکی رشته تئوری نیست که الکی دو برابر کنی پذیرش رو همین الانشم به تعداد کافی تخت بیمارستانی و استاد برای اموزش نداریم اگه سرانه پزشک بقیه کشور هارو مقایسه میکنن تعداد بیمارستان و تجهیزات اونا رو هم مقایسه کنین نظام پرداخت و ارجاع رو هم مقایسه کنی
    • احسان IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      37 16
      اقا اینا میخان دکترها را مثل مهندس ها از اجر و قرب و احترام بندازن هدفشان فقط همینه..همینطور که تر زدن به بقیه رشته ها تا اینجای کار
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      26 12
      این بلای بود که سر رشته های توانبخشی آوردن و حالا سر پزشکی می خوان بیارن. ظرفیت گفتاردرمانی از ۱۰۰ نفر در سال به بالای ۳۵۰ نفر در سال رسید
      • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
        11 31
        اگه ظرفیت زیاد نشه باعث خارج شدن ارز از کشور میشه جوان ها تمایل به ادامه تحصیل در کشورهای همسایه مثلا ترکیه میشن
    • نعمت IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      18 1
      به جز شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها، اغلب شهرهای کشور از حضور نیروهای پزشک متخصص بومی و محلی محروم هستند چراکه ظرفیت شهرهای بزرگ، حضور تعداد متخصصین موجود را توجیه می نماید و لذا این عزیزان ترجیح می‌دهند جهت رفاه بیشتر خود و خانواده در همان شهر های بزرگ باقی بمانند و بیماران مضطر و پریشان هستند
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      14 21
      جناب آقایان به اصطلاح ارکان 70درصد مردم به همان پزشک بیسواد هم رضایت دارند کم سوادی بسیار شرف داردبه محرومیت ار داشتن پزشک
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      12 19
      شما که دلتون بحال اشتغال جوانان می تپد چرا وقتی رشته های پیراپزشکی اشباع می گردد حرف نمی زنید و برای انها هیچ حقوقی قائل نیستیدمگرانها اشتغال لارم ندارند؟
    • کمال IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      23 30
      رئیس جمهور نظر بیماران را اخذ کنند. کمر مردم زیر این باج خواهی جامعه پزشکی شکسته.
    • ز.ت IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      26 12
      میخوان با زیاد کردن ظرفیت، پزشکی رو هم مثل مهندسی نابود کنن تحصیلکرده بیکار وبیسواد که جون مردم به خطر بندازن پزشک عمومی کم نداریم متخصص خیلی کم داریم و نحوه توزیع پزشک ناعادلانه هست
    • م.ثابتی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      21 4
      پزشک عمومی خیلی زیاد شده بعضی بیکارن واز نظر معیشتی خوب نیستن حیف جوونیشون که گذاشتن به پای درس ما از نزدیک داریم می‌بینیم باید ظرفیت تخصص زیاد بشه نه عمومی اگه از این بیشتر بشن فاجعه میشه
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      14 15
      مگه اون مهندسی که تو بهترین دانشگاه های کشور مثل شریف و امیرکبیر تحصیل کرده بهترین روزهای عمرشو صرف تحصیل نکرده!! چرا باید ظرفیت مهندسی تا دانشگاه های پیام نور تورقوز آباد هم بره ولی پزشکی نه!! استعداد کسی که تو شریف میخونه چی کمتر از پزشکی تهران و شهید بهشتی داره!!
      • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
        11 1
        جلوی ضرر هر جا گرفته بشه منفعته
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      12 17
      واقعا میفهمین دارین چه بلایی سر ملت میارین حالا ظرفیت اموزش پزشکی بیشتر بشه چه اشکالی به جز کم شدن تعرفه شما پیدا میکنه که باهاش مخالفین دلایلتون منطقی نیست
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      29 18
      دارین پزشکی رو هم مثله مهندسی بی ارزش میکنین.
    • alimab IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      16 21
      چرا آقایان در زمانی که ظرفیت پذیرش دانشجویان مهندسی آنهمه افزایش کرد ساکت بودن کجای دنیا توی پذیرش دانشجویان پزشکی،اینهمه انحصار بوجود می آورند آقایان با انحصاری،کردن پزشکی نان خودشان را تضمین کردن
    • ناص IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      27 20
      به نظر میاد که نظام پزشکی محترم اصلآ به فکر مردم نیست که میخاد تعداد پزشک همیشه کمتر باشه ولی این یک ظلم بزرگی هست که باهمین منوال شاید ۵۰ سالم این قضیه ادامه پیدا کند چون که تصمیم گیرندگان به فکر مردم که اکثرآ آسیب پذیرند نیستند.ظلم ادامه دارد.
    • ناشناس IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      22 2
      بجای افزایش ظرفیت بیان سهمیه هارو بردارن،والا اینکار به صپاب نزدیک تره،هر چی دکتر خوب و بااستعداد و بدون سهمیه داریم یا مهاجرت کردن یا در حال مهاجرتن،موندن پزشکای بی سواده سهمیه ای،اگه عدالت تو پذیرش رعایت بشه هیچ احتیاجی به افزایش ظرفیت نیست،باید سهمیه ایثارگری و بردارن
    • آرش IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      8 15
      باند مافیا در علوم پزشکی نمیزاره بقیه هم استفاده کنن.پزشک ها یک طبقه ای شدن خودمحور و فکر می کنن از همه بهترن.خدمات می دهید صد برابر پولش را می گیرید منتی ندارید
    • ایرانی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      3 11
      دزست میفرمایند ورود همه چیز انحصاری چرا این یکی از انحصار خارج شود عرفا درست نیست بزارید پزشکان هم حکومت کنن!!!!؟؟
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 9
      به این آقایان هرکه دکتر بگه واقعا به جامعه پزشکی خیانت و ظلم نموده اینها کارهایی کردن که بعد تاریخ همه چی رو خواهد نوشت و در کتاب های درسی بعنوان خیانت به همنوعان خویش ثبت و ظبط خواهدشد
    • حسن IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      7 11
      این چندمین بار است که سران تعارض منافع جلوی مصلحت عموم مردم و کشور را فقط بخاطر خودخواهی و زیاده خواهی های پایان ناپذیرشان با دلایل واهی و باطل و بیهوده می گیرند امیدوارم رییس جمهور و نمایندگان آزاداندیش تسلیم خواسته زیاده خواهان نگردند.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      6 12
      متاسفانه دراین کشوردرهرزمینه ای مافیا داریم ولی مافیای حوزه پزشکی ابرمافیااست!
    • مص IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      8 22
      تورو خدا به داد مردم برسید از دست این پزشکها.... بنده به عنوان یک کارمند بیمارستانی عرض میکنم، مافیای پزشکها از، مافیای بانکها، بیمه ها، خودرو سازها.... وحتی مافیای ایتالیا وحشتناکتره، اینها سر جون مریض تجارت میکنند.... بخدا فقط پول رو میشناسن، از بیت المال درس میخونن و کوچکترین خدمتی به مردم ندمیدن
      • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
        7 8
        نمک نشناس
    • Matin IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      9 10
      وقتی دکتر کم باشه مثل متخصص چشم و مراجعه میکنی به مطب منشی میگه ۴ ماه دیگه میتونم وقت بدم اونوقت باید کور بشی آقایان میترسن کم گیرشون بیاد .
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      7 8
      مریم میرزاجانی ریاضی دان جهان بود همان موقعی که رشته ریاضی راهم درشهرهای کوچیک لیسانس می دادند پس باید همه دانشگاهها راتعطیل می کردند تا میرزاجانی رشد نماید وعزت واعتبار بگیرد ولی اینطور نیست ایشان درهمین شرایط بهترین جهان شد باانحصار کسی رشد علمی نمی کند شایددتنها رشد مالی نماید
    • محمد IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      5 10
      آقایان ۴رکن از مناطق محروم و روستاها خبر دارید که چقدر کمبود پزشک هست تهران نبینید اگر به فکر سلامت مردم هستید پزشک درست در کل ایران توزیع کنید بعد می فهمید چقدر کمبود داریم
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      5 3
      بهتر نیست به جای ملغی کردن افزایش ظرفیت از ورود داوطلبان خارج رفته که با پول این رشته ها را در اصل خریدند و بعد از دو سال در پردیس دانشگاه ایران با هزینه هنگفت ادامه تحصیل میدهند را بگیرید؟ این باعث افت تحصیلی این رشته هاست.
    • مهران RO ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      8 8
      ۱- چه بسیار شهروندانی که به خاطر نبود پزشک متخصص در شهر های اغلب کوچک و در حین جابجای جان شیرین خود را از دست دادند. ۲- هیچ جای دنیا موضوع مهم و حیاتی سلامت و جان انسان ها را تجاری سازی نمیکنند. اکثر پزشکان متخصص صرفا" در بیمارستا ن ها کار میکنند. هر چه عرضه متخصص کمتر باشد انحصار بیشتر.
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      14 2
      مشکل چند روز تو نوبت ویزیت رو باید با زیاد کردن ظرفیت تخصص بر طرف کنند نه با زیاد کردن ظرفیت پزشکی.همه پزشکان عمومی بندگان خدا با همه زحمتی که کشیدند بی کار و بی درامدند
    • رضا IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 10
      صد رحمت به دکترای هندی ما جنوبیا زمان جنگ جز خوبی از اینا ندیدیم دولت شهرهای که پزشک متخصص کم داره میتونه از کشورهای دیگر که پزشک صادر می کنند بیاره از آنها استفاده کنه هم درآن شهرستان ساکن میشن هم دست مزدشون خیلی کمتر از دکترای خودمون هست هم رحم وانصاف دارن چیزی که دکترای ما ندارند
    • فاطیما IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      12 2
      درمورد افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی . باید کار کارشناسی انجام بشه .جدای از ظرفیت و امکانات تحصیلی دانشگاه ها الان تو شهر های بزرگ پزشک زیاد هست ، دربعضی از شهرهای درجه دو وو همچنین شهرهای درجه سه و روستاها پزشک عمومی کم هست . بعد بیان بعد از قبولی برای این شهر ها تعهد های سنگین بگیرن .
    • علی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      19 26
      فقط من در طول عمر خود بعنوان یک ایرانی هرگز به دندان پزشکی بخاطر هزینه های سنگین مراجعه نکردم اگر چه مشکل شدید پوسیدگی ،درد و...دارم ،چرا نمی گذارید سرانه پزشک و دندانپزشک به سرانه جهانی نزدیک شود ننگ برخیانت کاران به ایران و ایرانی ، تا کی منافع شخصی در اولویت قرار گیرد
    • رضا IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 10
      گفتن امار 200 نفر از کادر درمان اکثرا پرستار بودن دکتر که قربونش ن برم از پشت تلفن ویزت میکردن به پرستاری بدبخت دستور را میدادن
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      3 15
      گرانی در همه مورد درمان کنید نه هر روز افزایش ویزیتها ودرمان ازترس گرانی به دکترها مراجعه نمی کنیم بابیشتر بیمارهای وچرا بچه مردم را تشویق به درس رشته تجربی می کنید بعد از کنکور قبول نمی کنید این چه بدبختی به خانواده ها تحویل می کنید خاک بر سراملان این پی امد ها بچه های ما ناامید از تحصیل می کنند
    • US ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      6 16
      این چند نفر از یک حزب و گروهن، درخواستشون سیاسی و صنفیست، نه به نفع جوونای نخبه و باسواددرحال مهاجرت، شمارابه خدا وهرکی می‌پرستیم جلوی این همه فرار مغزهاروبگیرین، یک سد بزرگ جلوی نخبه ها ، جوونا،ونوابغ همین آقایونن،
    • مرتضی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      6 14
      گاهی انسان به کسانیکه میگویند ظرفیت دانشگاه های پزشکی زیاد نشود شک مبکنه که اینها از وضعیت بهداشتی و پزشکی ایران بی‌خبرند یا خدای ناکرده با ارایه اینگونه پیشنهاد ها هدف دیگری را دنبال میکنند
    • حسین IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      12 23
      این مقدار پذیرش دانشجو پزشکی واقعا خیانت به کشور و خون شهدا است چرا مردم به اندازه کافی پزشک در دسترس نداشته باشند
    • علی IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      14 11
      اولا پردرآمدترین شغلها توی ایران پزشکی و فوتبال است که هردو هم از بودجه دولت استفاده میکنند دوما تعداد پزشک بسیار کمه حتی باید تعداد پزشک از مهندس و حقوق دان و این چیزا بیشتر باشه به خاطر سلامت جامعه باید در هر روستا یک پزشک عمومی و چند روستا اطراف هم یک پزشک متخصص باشه بایداز دیدملی به قضیه نگاه کر
    • داوود IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      12 6
      ببیند سلامت جامعه و کشور مهمه نه اینکه چند پزشک بیکار بشن پس باید تعداد پزشک بیشتر بشه و درضمن آموزش و بهداشت باید با وزارت علوم ادغام بشه پزشکی باید با سایر رشته ها در ارتباط باشه علوم انسانی و فنی مهندسی علوم پایه جدا کردن پزشکی از سایر رشته ها اشتباه بزرگی است و آن کشور پیشرفت نخواهد کرد
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      10 6
      آره نگذارن ظرفیت زیاد شود که هرچی میخان مردم رو بچاپن دوم تمام این حضرات که مخالف هستند از جنس هم و پزشک هستن معلومه که به فکر خود و هم کارای خود هستند سوم اینکه تو قضیه کرونا غیر از جامعه پزشکی بقیه شغلها نیز چه از لحاظ مالی و جانی متزلزل شدن پس الان به اونا هم کلی امتیاز داد
    • ناشناس IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      11 5
      متاسفانه پزشکی هم دچار رانت شده، میخوان فقط خودشون درآمد میلیاردی داشته باشند، همه ی کشورا چند برابر ما پزشک دارند ولی تو ایران نمی‌ذارن. آقای رئیسی جلوی این انحصار رو بگیرین
    • سوسن IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      7 5
      عزیزان چرا همش از بیکاری صحبت میکنید کسی که بیکاره پزشکیم بلد باشه خوبه یا فقط بیکار یک جوان تو روستا باشه و پزشکی خونده باشه و چوپانی کنه بهتره حداقل تو اون روستا جان دونفر و نجات میده خواهشا این اراجیف و تمام کنید پزشکا بیکارن،،،، بهداشت ایران اصلا وضع خوبی نداره یه عده اون و کردن منبع درآمد خودشو
    • ahora IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      11 12
      آقای رئیسی اگر واقعا میخوای ظلم و از بین ببری بغل گوش خودت داره ظلم میشه چرا باید پزشکا اجازه ندن یک طرح که به سود کشور است اجرا نشه این قشر چقدر پروو شدن که خودشون تصمیم گیرنده شدن به شماها چه ربطی داره ظرفیت زیاد بشه به شما چه ربطی داره که آموزش بهداشت با وزرات علوم ادقام نشه شماها شورشو درآوردید
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      7 6
      بذارن ظرفیت ها کم بمونه که این جماعت چند برابر درآمد متوسط جامعه و بیشتر از حق خودشون در آمد داشته باشن تا بعد کرونا رنجیده خاطر نشن غیر از اینکه سلطه طلبیشون باعث شده که حتی با بیماران مثل برده رفتار کرده و نگاهی از بالا بهشون داشته باشن در صورتی که اگر تعداد زیاد بشود همه چی به تعادل میرسد
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      10 11
      به نظر شما الان که یه پزشک تو یه ساعت 20 تا بیمار را ویزیت می کنه امنیت سلامت جامعه به هم نمی خوره؟! رتبه بالاهایی که نتوستند پزشکی بیارند واقعا استعداد پزشک شدن را ندارند؟!!! چرا باید تو شهرستان های کوچیک به پزشکا التماس کنند تا برند، پزشکی یه شغل اخلاق محور و انسان محوره، نه تجارت محور!!!
      • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
        12 5
        واقعا، 100 هزار تومان پول ویزیت می دی بعد 2 دقیقه ای به زور می خواند ردد کنند، بیشتر از این که فکر جایگاهتون باشید لطفا به فکر سلامت مردم باشید، اگه همه ایران هم پزشک بشند، پزشک با سواد بیکار نمی مونه، تو رشته های مهندسی هم الان مهندس کاربلد بیکار نداریم، بهتره اطلاعات و تجربه تون را ببرید بالا
    • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      15 12
      دروغ میگویندبیش از ده سال است چراق خا موش دارند سال به سال پذیرس دانشجوی پزشگیرا کم می کنند مردم دارند زیر هرینه پزشگی وویزیت ها وهزینه عمل له می شوند
    • حسین IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      12 22
      انحصار پزشکی و عدم ظرفیت جدید حق مسلم ملت را ضایع میکند به مناطق محروم سری بزنید ،چرا از وجود پزشک محروم هستند، شهرستان بانه حتی یک سونوگراف ندارد آیا این درست است انصاف بدهید، هر چه پزشکان بگویند فقط برای منافع خود آنها میباشد
    • فرقانی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      11 7
      متاُسفانه پزشکانی که الان فارغ التحصیل میشوند ازنظرعلمی بسیار پائین هستند تعداد دکتر زیاد هست ولی اغلب دکتر برای امرار معاش فقط بلدند خال دربیاورند ویا ختنه کنند.بفکر کیفیت باشید.
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      7 18
      ملت نیاز به پزشک خوب ومتخصص دارند مگه جای شماهاتنگ میشود ؟؟؟که ناراحتین حتما پول کمتری گیرتان میاید مردم را درصفهای طولانی قرار دادند شما خوشتان میاید؟
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      10 16
      اینقدر در شهر ها پزشک متخصص خوب وعالی کم هست وقتی مردم مریض میشوند برای چند روز دیگه نوبت میدهند مریض تا میاد نوبتش شود بره پیش دکتر کلی درد و رنج را باید تحمل کنه وقتی هم که میرود مطب دوسه ساعت باید معطل شود اون وقت این آقایون فقط به فکر جیب خودشان هستند مخالف هستند پزشک در جامعه افزایش پیدا کنه
    • علی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      12 7
      پزشکای محترم با منفی دادن چیزی عوض نمیشه،سبوییه که شکسته وآبیه که ریخته،بجای منفی دادن پاسخ منطقی بنویسین
      • مژگان ترابی معلم IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
        5 4
        بجه های مردم که استعداد دارند سر کوب نکنید. نکنه. ترس از در امد حرفه ی پزشکی هست. پول جلب خودتون کم بشه. جا پزشک زیاد تو ملایر سه ساعت تو نوبت می مو نیم. تا پزشک عمومی ما را معاینه کند.
    • علیرضا IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      4 8
      دوستانی که موافق افزایش ظرفیت هستند،نمیدونند اضلا از هرکسی که پاشو توی دانشگاه علوم پزشکی گذاشته بپرسی میدونن چقدر امکانات کمه.با این شرایط پزشک بیسواد تربیت کردن چه فایده ای برای مردم داره؟
    • علیرضا IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      5 1
      دوستان پشت گنکوری که چندساله دارید کنکور میدید و خیلی خوشحالید اگر بااین شرایط ظرفیت زیاد بشه چندسال دیگه صندلی پزشکی هم مثل مهندسی خالی میمونه مدرکشم بی ترزش میشه. به بقیه رشته ها برنخوره ولی خودشون میدونن چیام نور و .. اینا چقدر مفتی مدرک میدن این دیگه جون مردمه شوخی نیست که
      • علی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
        3 3
        جون مردم چقدر مهم شده،وقتی تو بیمارستان بیمار داره جون میده اول باید بره پذیرش حساب کنه بعد بدادش برسن،پول نداشته باشی محل ...ت هم نمیذارن،نمیدونم دلسوزان عزیز اونجا کجان!!! ننگ بر وزارت بهداشت و همه ی دلالان سلامتی در لوای پزشکی
    • سحاد NL ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      5 2
      میبینم که همه پشت کنکوریها ریختن اینجا بابا این داشنگاه طرفیتش الانم خیلی زیاده والله جا نداره.جالبه یه سری از مهندسامون به جای اینکه دنبال افزایش درامد خودشون باشن و مطالبه کنن میگن چه معنی داره که پزشک درامد داشته باشه،همینه که وضعمون اینه
      • علی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
        4 3
        وا افزایش درآمد چیه؟؟؟جون مردم مهمتره -الان مشکل همینه،جمعیت داره پیر میشه،سرانه پزشک هم خیلی کمه،پزشک چیزی نیست که اندازه و حتی زیاد بودنش مضر باشه
    • ali FR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      5 0
      وقتی واسه متخصص روماتولوژی میری مشهد بیمارستان قائم که نوبت اینترنتی که با هزار زحمت گرفتی دستته(چون به دقیقه نکشیده تموم میشه) بعد خانم دکتر متخصص روماتولوژیش که هیئت علمی دانشگاه هم هس بعد ۵ ساعت که منتظرشی یهو میگن کار پیش اومده نمیاد .اینهمه هزینه کردی مسئول بیمارستانشم پاسخگو نیست این ینی چی؟
    • محمدرضا IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 0
      دوستان هر چی هم ظرفیت افزایش بدن با این وضعیت بد اقتصادی بیشتر پزشکان همه مهاجرت میکنن الان تمام جراحان خوب از ایران رفتن عمان و امارات تو کل ایران الان ۴۰ تا جراح قلب بیشتر نیست چرا چون تو عمان خرج تحصیل فرزندانشون رایگان حقوق دو و نیم برابری و این که مثل مردم ایران پزشکا رو دزد نمیبینن
    • محمدرضا IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 0
      دوستان هر چی هم ظرفیت افزایش بدن با این وضعیت بد اقتصادی بیشتر پزشکان همه مهاجرت میکنن الان تمام جراحان خوب از ایران رفتن عمان و امارات تو کل ایران الان ۴۰ تا جراح قلب بیشتر نیست چرا چون تو عمان خرج تحصیل فرزندانشون رایگان حقوق دو و نیم برابری و این که مثل مردم ایران پزشکا رو دزد نمیبینن