۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲

توسط انتشارات آبتین نگار؛

سفرنامه چهارمحال و بختیاریِ تبیان‌الملک تبریزی منتشر شد

سفرنامه چهارمحال و بختیاریِ تبیان‌الملک تبریزی منتشر شد

«سفر به چهارمحال و بختیاری» اثر علیرضا تبیان الملک تبریزی با تصحیح شهناز بیگی بروجنی توسط انتشارات آبتین نگار منتشر و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سفر به چهار محال و بختیاری» تبیان الملک با تصحیح شهناز بیگی بروجنی توسط انتشارات آبتین نگار در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

تبیان الملک از جمله سیاحان و سفرنامه‌نویسان اواخر عهد قاجار است که گویا متعلق به مرام شیخیه بوده و سفرنامه‌های خوزستان و بختیاری وی حاوی اطلاعات دقیق جغرافیایی، تاریخی و جامعه شناختی است.

انتشارات آبتین نگار آیین رونمایی از این کتاب را نیز روز چهارشنبه، سوم آذر، در دفتر مرکزی خو در شهرستان بروجن، با حضور جمعی از اهل قلم این شهرستان برگزار کرد.

در این نشست شهناز بیگی بروجنی، تاریخ نگار، مترجم و مصحح معاصر، در معرفی سومین اثر تصحیح انتقادی خویش، پس از جغرافیای ولایت نور، جغرافیای چهارمحال گفت: این کتاب شرح سفر علیرضا تبیان الملک تبریزی در سال ۱۳۳۰ هجری قمری به استان چهارمحال و بختیاری است که همراه عباسعلی بروجنی از لردگان و اردل و کیار گذشته و مسافرت او در کاروانسرای میرزا عبدالکریم اورجنی در اصفهان پایان می‌یابد.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری، تصحیح چهار کتاب ارزشمند دوره قاجاریه، یعنی سفرنامه اصفهان، سفرنامه اصفهان به مشهد، سفرنامه دوراند به چهارمحال و املاک بختیاری نیز روانه بازار نشر شود.

شهناز بیگی بروجنی، سرپرست مجموعه تصحیح سفرنامه‌های خطی فارسی است. از این مجموعه پیشتر ۶ سفرنامه ارزشمند: سیاحت نامه مراکش، نوشته پیر لوتی، سفرنامه ویتنام، نوشته ژان کلود آلبر موریس، سفرنامه پکن، نوشته ام تی شوتسه، سفرنامه قطب شمال، نوشته جورج اموری تایسن، سفرنامه کرواسی، نوشته شارل ایریارت و سفرنامه اروپا، نوشته لایق علی عمادالسلطنه، که توسط حسن جلالی عزیزیان و به شیوه ابتکاری انتشار سه متن تصحیح انتقادی، نسخه خطی و اصل کتاب به زبان فرانسوی یا انگلیسی در کنار هم تحقق یافته، توسط این انتشارات در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

کد خبر 5360394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha