۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۵

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری:

بیکاری مهمترین چالش چهارمحال و بختیاری است

بیکاری مهمترین چالش چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد- استاندار سابق چهارمحال و بختیاری بزرگترین چالش این استان را بیکاری عنوان کرد و گفت: نرخ مشارکت بالا و کم آبی دو علت اصلی در بالا رفتن نرخ بیکاری استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل بیکاری و کم‌آبی در این استان، اظهار کرد: این مشکلات در کوتاه مدت حل نمی‌شود و نباید انتظار حل مشکلات در زمان کم را انتظار داشت.

وی بزرگترین چالش چهارمحال و بختیاری را بیکاری عنوان کرد و ادامه داد: نرخ مشارکت بالا و کم آبی دو علت اصلی در بالا رفتن نرخ بیکاری استان است.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری نرخ مشارکت در استان ۴۳ درصد دانست و افزود: افق توسعه این استان بر مبنای گردشگری، کشاورزی و صنعت است.

عباسی به عدم تخصیص آب به حوزه‌های سرمایه گذاری در کشاورزی، صنعت و گردشگری اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم تخصیص آب سرمایه گذاری در این استان صورت نمی‌پذیرد.

وی به پروژه «بن» - «بروجن» اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی دارد اما در منطقه آبگیر دچار مشکل شده است.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تونل گلاب، سد و تونل کوهرنگ سه معیشت مردم چهارمحال و بختیاری را دچار مشکل کرده است.

عباسی عنوان کرد: با اجرای تونل «بهشت آباد» نابودی چهارمحال و بختیاری حتمی است.

وی با اشاره به ایتنکه توزیع بودجه باید با عدالت صورت پذیرد، تصریح کرد: تغییر در شیوه بودجه‌ریزی کشور ضروری است.

استاندار سابق چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید سهم بیش‌تری از بودجه به استان‌ها اختصاص داده شود، افزود: با تخصیص بودجه بیشتر می‌توان استان را در حوزه‌های مختلف رشد و توسعه داد.

گفتنی است، امروز طی مراسمی با حضور وزیر کشور، اقبال عباسی تودیع و غلامعلی حیدری به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری معارفه شد.

کد خبر 5360692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha