۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲

در حوزه سلامت و آموزش پزشکی؛

همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با آستان مقدس امام حسین (ع)

همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با آستان مقدس امام حسین (ع)

تفاهم‌نامه اجرایی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) به منظور تسهیل و عملیاتی سازی همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات درمانی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، این تفاهم نامه در نشست مشترک دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ستار جبار الساعدی، رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) و هیأت همراه و دکتر محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیران دانشگاه امضا شد.

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با خوشامدگویی به هیات عراقی این دیدار را شروعی برای همکاری‌های گسترده‌تر میان طرفین دانست و گفت: ۱۰ روز پیش از پروژه در حال ساخت شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا (دانشگاه پزشکی سبطین) و توافقات انجام شده در این باره بازدید شد.

وی اظهار داشت: این سفر زمینه حضور هیأت عراقی در دانشگاه را فراهم کرد و امروز بسیار خرسندیم که طرفین به یک برنامه استراتژیک در حوزه‌های آموزش پزشکی، همکاری‌های پژوهشی و خدمات درمانی دست یافته‌اند.

در ادامه این نشست دکتر ستار جبار الساعدی، رئیس بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) با بیان اینکه در طول سه سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی میان دو مجموعه به امضاء رسیده است، گفت: این تفاهم‌نامه‌ها در حیطه‌های مختلفی از جمله آموزش و خدمات پزشکی منعقد شده و هدف ما از این سفر و حضور در دانشگاه علوم پزشکی تهران رساندن این توافقات به مرحله عملیاتی است.

وی با تأکید بر علاقه‌مندی و نیاز دو طرف برای گسترش همکاری‌های مشترک، ابراز امیدواری کرد با تعیین جدول زمان‌بندی، همکاری‌ها با سرعت بیشتری پیش برود.

در ادامه، دکتر محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به تشریح جزییات تفاهم‌نامه همکاری و مراحل اجرایی آن پرداخت و گفت: در طول سه سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی تهران تلاش کرد تا شعبه‌ای در کربلا تأسیس کند و این مجموعه امروز با نام سبطین مراحل پایایی احداث را پشت سر می‌گذارد.

وی افزود: در جریان مذاکرات انجام شده طرفین در خصوص گسترش دامنه همکاری‌ها به توافق رسیدند و مقرر شد شعبه کربلا با سه رشته پزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی فعالیت خود را آغاز کند.

آیتی با بیان اینکه در تلاش برای توسعه همکاری‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف هستیم، گفت: همچنین ارائه خدمات پزشکی، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و برنامه‌های فلوشیپ نیز در ذیل این تفاهم‌نامه اجرایی دیده شده است.

وی گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف، تعیین جدول زمانی برای اجرای برنامه‌ها و مشخص شدن نقش دانشگاه علوم پزشکی تهران و بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) در فیلدهای مختلف را از مهم‌ترین ویژگی‌ها این تفاهم‌نامه دانست.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به هماهنگی‌ها و مذاکرات انجام شده در سطح گروه‌های آموزشی و واحدهای مختلف دانشگاه برای پیشبرد توافقات طرفین اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه اجرایی پس از آماده‌سازی در اختیار طرف عراقی قرار گرفت و اصلاحات لازم انجام شد.

وی یادآور شد: در راستای پیشبرد برنامه‌های مربوط به شعبه دانشگاه در کربلا، دکتر علی جاسم هاشم الساعدی به عنوان رئیس شعبه تعیین و مقرر شد که کمیته عالی مشتمل بر سه عضو از هر طرف مسائل عملیاتی برای به اتمام رساندن، تأسیس و ادامه فعالیت شعبه در کربلا را رصد کنند.

در پایان نشست تفاهم‌نامه اجرایی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بخش سلامت و آموزش پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) به امضا دکتر قناعتی و دکتر جبار الساعدی رسید.

کد خبر 5362685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha