۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۲۷

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان:

تولید فیلم مستند «اسکندر» توسط حوزه هنری لرستان آغاز شد

تولید فیلم مستند «اسکندر» توسط حوزه هنری لرستان آغاز شد

خرم‌آباد- مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان گفت: تولید فیلم مستند «اسکندر» به همت واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان آغاز شده و تا پایان دی ماه امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شاهوردی شامگاه یکشنبه در سخنانی گفت: فیلم مستند «اسکندر» به همت واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان آغاز و تا پایان دی ماه امسال ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: مستند «اسکندر» روایت زندگی سرهنگ اسکندر بیرانوند از فرماندهان لرستانی ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس که نقش بسزایی در فرماندهی عملیات‌ها و پیروزی رزمندگان داشته است.

تولید فیلم مستند «اسکندر» توسط حوزه هنری لرستان آغاز شد

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان بیان داشت: این مستند به کارگردانی حسین سپهوند از فیلمسازان خوش ذوق و نام اشنای استان و در مدت زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ساخته می‌شود.

شاهوردی افزود: مراحل پیش تولید و تحقیق و پژوهش این مستند به پایان رسیده و مقرر شد تا دی ماه کار تولید و تصویر برداری آن به پایان برسد.

حسین سپهوند کارگردان فیلم مستند «اسکندر» در این باره گفت: این مستند می‌کوشد ابعاد شخصیتی سرهنگ اسکندر بیرانوند، خاطرات و نقش بارز و ممتاز ایشان و تاکتیک‌های نظامی او در فرماندهی عملیات‌های جنگ تحمیلی و سلحشوری نیروهای رزمنده لرستانی در دوران دفاع مقدس را به تصویر بکشد.

تولید فیلم مستند «اسکندر» توسط حوزه هنری لرستان آغاز شد

وی اضافه کرد: به رغم اینکه رزمندگان لرستانی نقش ارزنده‌ای در پیروزی عملیات‌های دوران دفاع مقدس داشته اما متأسفانه آنگونه که شایسته است به این مهم پرداخته نشده است و هنوز مظلومیت رزمندگان لرستانی دیده می‌شود.

کارگردان فیلم مستند «اسکندر» ابراز امیدواری کرد که با تولید آثار هنری با موضوع دفاع مقدس و نقش نیروهای لرستانی، در معرفی هر چه بیشتر ایثارگری، سلحشوری و فداکاری این عزیزان تلاش شود.

سپهوند تصریح کرد: فیلمنامه این اثر با الهام از کتابی با عنوان (کهنه سرباز) به نویسندگی امین کیانی نوشته شده است.

کد خبر 5363192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      حالا این فرد میهن پرستی بوده. امیدوارم فردا مردم اسم بچه‌هاشون رو اسکندر نذارند. (الکساندر)