۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا:

۷ درصد تولید ناخالص داخلی بر اثر حوادث رانندگی از بین می‌رود

 ۷ درصد تولید ناخالص داخلی بر اثر حوادث رانندگی از بین می‌رود

سمنان- جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سالانه نزدیک به هفت درصد تولید ناخالص داخلی بر اثر حوادث رانندگی از بین می‌رود که مقدار بسیار زیادی خسارت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار تیمور حسینی پیش از ظهر سه شنبه در دومین جلسه راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه ترافیک، زیر ساخت است و تمامی مسائل مرتبط با حوزه ترافیک باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: سالانه نزدیک به هفت درصد تولید ناخالص داخلی بر اثر حوادث رانندگی از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه هر کشته تصادفات در کشور معادل ۵.۳ میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد، افزود: با اقدامات جمعی خوبی که انجام شد، عدد کشته‌های ما امروز به حدود ۱۴ هزار نفر رسیده اما کماکان این عدد بالا است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی در کل کشور مجروح می‌شوند که عددی بسیار بالا است، تاکید داشت: اگر تنها پنج درصد این میزان بر اثر تصادفات دارای معلولیت شوند، متوسط سالی ۱۵ تا ۲۰ هزار معلول حرکتی به جمعیت کشور اضافه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه برای درمان هر موضوعی ابتدا باید آسیب شناسی صورت گیرد، لذا باید در بحث تصادفات، دارویی تجویز کنیم تا در حداقل مصرف، نتایج مؤثری را شاهد باشیم، بیان کرد: پایش بر اساس دیتاهای مورد وثوق در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه خودروی استاندارد می‌تواند در پیش و پس از وقوع تصادفات بسیار مؤثر در حفظ ایمنی و جان راننده و سرنشینان عمل کند که این کار ویژه در خودروهای استاندارد دنیا امروز انجام می‌شود، افزود: بیش از ۸۰ درصد مسئولیت در تصادفات، تحت عامل انسانی شناسایی شده و مؤلفه ای بسیار تأثیر گذار است، اما مجازات یک تخلف رانندگی، مرگ نیست.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه متوسط جان باخته عابر در استان از کشور پایین‌تر و مناسب است این عدد در استان ۹.۵ درصد محاسبه شده که در کشور به ۱۲ درصد می‌رسد، تاکید داشت: در بحث واژگونی در تصادفات سهم استان با ۵۶ درصد، از میزان ۵۰ درصدی کشور بالاتر است که خستگی وخواب آلودگی مؤلفه اصلی آن است.

حسینی با بیان اینکه متوسط کشور در بحث واژگونی و حوادث در حاشیه ۳۰ کیلومتری شهرها ۵۹ درصد است که این میزان در استان سمنان به ۶۰ درصد می‌رسد، گفت: بحث سرعت غیرمجاز و متوسط سرعت در استان از میانگین کشوری بالاتر است که توسعه کنترل‌های هوشمند باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5364443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha